خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین ویژه رژه نیرو‌های مسلح در لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۰۳۰

هم زمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور و با حضور مسئولان استانی و لشکری در استان لرستان برگزار شد.

هم زمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور و با حضور مسئولان استانی و لشکری در استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، امروز همزمان با آغاز نخستین روز ازهفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور در استان لرستان برگزار شد.

در این رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح توان دفاعی و نظامی خود را با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار و مسئولان ارشد نظامی و انتظامی استان به نمایش گذاشتنداین رژه در محل بلوار بهارستان و با حضور جمع بسیاری از مردم و نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

یگان‌های شرکت کننده در این مراسم، علاوه بر انجام رژه و عبور از جایگاه ویژه بار دیگر یا آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی، امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند و نمایش تجهیزات و رژه‌های موتوری در کنار رژه عشایر غیور از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی بود.

امیرمهدی مددی، فرمانده لشکر ۸۴ لرستان، در این مراسم اظهار کرد: دفاع هشت ساله ملت غیور ایران در برابر کفر و ستم دشمنان درس بزرگی از ایثار، شهادت و شهامت به تمام مستضعفان جهان ارائه داد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس نشانه اراده راستی بر ناراستی و ناپاکی برای تمام جهانیان به نمایش گذاشت زیرا در هشت سال دفاع مقدس همه قدرت‌های ظالم و پوشالی پشت سر یک رژیم جنایتکار قرار داشتند و در برابر ایران همه تلاش خود را به کار گرفته بودند اما خوشبختانه عزم و اراده این ملت اسلامی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های زیبایی از ایثار و شهادت به جهان نشان دادند.

امیر مددی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌هایی که جهان از هشت سال دفاع مقدس ایران گرفت این است که هرچه فشار‌ها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها علیه ایران به حداکثر برسد استعدادهای این ملت غیور شکوفا می‌شوند زیرا ملت ایران با ایمان، توکل به خدا، عزم و تلاش جهادی همواره توانسته‌اند دشمن و نقشه‌های شوم آن‌ها ایستادگی کند و هیچ فشار و تحریمی نتوانسته‌ است این ملت غیور را از پا درآورد.

فرمانده ارتش لرستان بیان کرد: اگر ما با توکل به خدا و عزم ملی عمل کنیم همواره مورد الطاف الهی قرار می‌گیریم زیرا این ملت باید به خود متکی و از توان و ظرفیت‌های داخلی استفاده کند، بنابراین ما سی‌ و چهارمین سالروز دفاع مقتدرانه و مملو از ایثار و جهاد را به همه اقشار مردم تبریک می‌گوییم زیرا در آن زمانی که رژیم بعثی عراق هدف خود را براندازی نظام نوپای ایران دانست و جنگ را آغاز کرد این مردم بودند که توانستند در مقابله با دشمن ایستادگی کنند.

وی عنوان کرد: در ۳۱ شهریور ۵۹ صدام حسین ملعون آغاز جنگ علیه ایران را اعلام کرد این درحالی بود که کشور ایران یک نظام نوپا داشت و دشمن همواره از جانب رژیم‌های دیگر مانند آمریکا حمایت می‌شد اما خوشبختانه ملت ایران با ایستادگی خود یک درس بزرگی به همه جهان داد و نیروهای نظامی و مردمی با اتحادی که بین خود داشتند توانستند برکات و دستاوردهای زیادی برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.

امیر مددی با اشاره به اینکه ۴۲ هزار و ۱۸۵ آزاده ایرانی یک افتخار بزرگ برای این ملت است، افزود: ۳۹۸ هزار و ۵۰۰ جانباز در دفاع مقدس ایستادگی کرده‌اند که همین‌ها برای ما افتخاری بزرگ هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز