خبرگزاری کار ایران

هزاران دانشجوی هنگ کنگی خواستار برقراری دموکراسی شدند

کد خبر : ۲۰۷۰۲۶

هزاران دانشجو از بیش از ۲۰ دانشگاه و دانشکده با پوشیدن لباس‌های سفید و زرد از حضور در کلاس‌ها خودداری کرده و در اعتراض به حزب کمونیست چین، پلاکاردهایی با مضمون‌هایی مانند «تحریم را متوقف کنید» و «با سرپیچی از دستورات به تقدیر خود چنگ بزنید» را حمل کردند.

هزاران دانشجوی هنگ کنگی در تظاهراتی با عنوان «به دنبال تقدیر» خواستار برقراری دموکراسی در این منطقه شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هزاران دانشجو از بیش از ۲۰ دانشگاه و دانشکده با پوشیدن لباس‌های سفید و زرد از حضور در کلاس‌ها خودداری کرده و در اعتراض به حزب کمونیست چین، پلاکاردهایی با مضمون‌هایی مانند «تحریم را متوقف کنید» و «با سرپیچی از دستورات به تقدیر خود چنگ بزنید» را حمل کردند.

آن‌ها همچنین چترهایی را برای محافظت خود در برابر گرمای شدید منطقه در دست داشتند که شعارهایی مانند «متحد می‌ایستیم» یا «دموکراسی همین الان» روی آن نوشته شده بود.

«الکس چو» یکی از رهبران انجمن‌های دانشجویی با اشاره به «کنگره خلق چین» گفت: «آماده هستیم تا بهای دموکراسی را بپردازیم؛ هیچ‌کس نمی‌تواند حق مسلم مردم را از آن‌ها بگیرد.»

اعتراض‌ها روندی آرام را دنبال می‌کرد تا زمانی که تظاهرکنندگان خواستار عمومی شدن حق نامزدی ریاست تشکل دانشجویی هنگ کنگ در سال ۲۰۱۷ میلادی شدند.

این در حالی است که رهبران چین به دنبال اطمینان از این هستند که تنها نامزدهای هوادار پکن می‌توانند در روند رای‌گیری اعلام کاندیداتوری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز