خبرگزاری کار ایران

افتتاحیه «ریچارد سوم» با شهرام ناظری

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۹۲

نمایش «ریچارد سوم» به کارگردانی آیدا آب پرور در خانه موزه انتظامی اجراهای خود را آغاز کرد.

نمایش «ریچارد سوم» به کارگردانی آیدا آب پرور شب گذشته(۳۰ شهریور) با حضور برخی هنرمندان اجرای خود را در تالار نام آوران تئاتر ایران در خانه موزه انتظامی آغاز کرد.

به گزارش ایلنا؛ در اولین اجرا، این اثر نمایشی میزبان شهرام ناظری، گوهر خیراندیش، بهروز بقایی، امیر دژاکام، فقیه سلطانی و مسعود آب پرور بود.

گوهر خیراندیش بعد از پایان اجرا؛ پشت صحنه نمایش حاضر شد و ضمن تبریک به آب پرور و رنجبر برای خلق کاراکترهای مختلف نمایشنامه «ریچارد سوم» شکسپیر گفت: این نمایش ساختاری سنجیده و تعمق برانگیز داشت. وقتی طراحی نمایش را از بیرون و به عنوان یک تماشاگر می‌بینیم؛ خلاقیت و قدرت کارگردان بیشتر مشخص می‌شود.

وی افزود: مهران رنجبر در نگارش این نمایشنامه تلاش کرده به همه جنبه‌های ریچار سوم توجه کند اما با این وجود متن به شکلی نوشته شده که مخاطبان معمولی و افرادی که قبلا نمایشنامه «ریچارد سوم» شکسپیر را هم نخوانده اند، می‌توانند با نمایش ارتباط برقرار کرده و ریچارد را نه به عنوان شخصیت نمایشنامه شکسپیر بلکه به عنوان فردی مستبد و خونخوار بشناسند، همین نکته هوشمندی نویسنده و کارگردان را نشان می‌دهد.

نمایش، «ریچارد سوم» کاری از گروه تئاتر «مادوتا» به سرپرستی مهران رنجبر و محصول موسسه فرهنگی - هنری اندیشه ماهان به مدیریت امیر دژاکام است که اجرای خود را از ۳۰ شهریور ماه ساعت ۲۰ در تالار نام آوران تئاتر ایران واقع در خانه موزه انتظامی آغاز کرده است.

این اثر نمایشی اجرایی فانتزی بر مبنای شکل و فرمی گروتسک است که روایتی نو را از دیدگاه یک اسب(اسب ریچارد) مطرح می‌کند.

رنجبر این نمایشنامه را با اقتباس از «ریچارد سوم» ویلیام شکسپیر به رشته تحریر درآورده است.

خانه موزه انتظامی در بولوار اندرزگو(قیطریه)، شرق به غرب، بعد از بولوار کاوه، خیابان احمدی واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز