خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان ملل؛ امید حجت را سفیر صلح نامید

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۷۵

گری لوئیس گفت: مجموع موسیقی و شعر قطعه " صلح و عشق " نشان دهنده این است که آقای امید حجت می‌تواند سفیر خوبی برای صلح باشد.

عصر روز گذشته(۳۰شهریور) مراسم روز جهانی صلح با حضور گری لوئیس(نماینده سازمان ملل در ایران)؛ علی یونسی(دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی)؛ سیدصادق سجادی(معاون پژوهشی مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی)؛ سیدمحمد موسوی بجنوردی؛ سیدمصطفی محقق داماد و جمعی دیگر از علما و بزرگان در سالن همایش‌های رایزن مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

گری لوئیس، نماینده سازمان ملل در ایران پس از قرائت پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: باید توازنی بین تعهد و صلح برقرار کنیم.

وی ادامه داد: اولین تعهد کاهش فقر است؛ مورد بعدی کاهش نابرابری است؛ تعهد دیگر حفاظت از محیط زیست است و تعهد به پاسخگویی نیاز است؛ موضوع بعدی مشارکت برای محکم کردن جامعه و دادن اجازه به مردم برای بیان حرف هایشان است و آخرین تعهد ترویج فرهنگ صلح است.

لوئیس پس از پایان سخنانش زنگ صلح را به صدا درآورد.

در بخشی از این مراسم امید حجت به اجرای قطعه " صلح و عشق " پرداخت که مورد توجه و استقبال حاضران به ویژه لوئیس، نماینده سازمان ملل متحد در ایران قرار گرفت.

لوئیس در خصوص قطعه " صلح و عشق " گفت: آیا می دانستید مطالعاتی در زندان ها انجام شده است که اثر موسیقی را بر روی افرادی که اقدامات خشونت آمیز انجام می داند مورد بررسی قرار داده است؟

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات این بود که موسیقی ایجاد آرامش می کند و باعثمی شود افراد خشن، دست از کارهای خشونت آمیز بردارند و به همین دلیل است که باید موسیقی را ادامه دهیم و موسیقی نواخته شود که ایجاد انرژی مثبت در افراد بکند و خشونت را کاهش دهد.

لوئیس تاکید کرد: مایلم دو چیز را در مورد قطعه صلح و عشق آقای امید حجت بگویم؛ هارمونی و ساختار اصلی موسیقی بسیار قدرتمند و اثرگذار بود و محتوای این موسیقی و شعر آن بسیار قوی بود در حدی که می توانست ما را به صلح و عشق متصل کند.

نماینده سازمان ملل در ایران بیان کرد: مجموع این موسیقی و شعرش نشان دهنده این است که آقای امید حجت می‌تواند سفیر خوبی برای صلح باشد.

امید حجت در خصوص لقب " سفیر صلح " که از سوی لوئیس به وی خطاب شد، گفت: از لقبی که آقای گری لوئیس به من دادند خیلی خوشحال شدم و سعی می‌کنم مسیر موسیقی خود را به این سمت برگردانم و در این زمینه بیشتر فعالیت کنم.

وی بیان کرد: ویدئوی قطعه صلح و عشق فقط به خاطر دیده شدن ساخته نشده است بلکه پیام و هدفی داشت که باید در زمان و مکان مناسبی به گوش جهانیان می رسید و امروز با حضور آقای گری لوئیس، نماینده سازمان ملل در ایران این پیام رسانده شد و ایشان محتوای این موسیقی و تمام مسائل جانبی‌اش را تایید کردند که این باعثانرژی‌های مضاعف برای من شد.

این هنرمند موسیقی تاکید کرد: منتظر زمان مناسبی بودم تا این ویدئو کلیپ را ارائه دهم که همزمان با روز صلح جهانی و هفته دفاع مقدس شد و این اتفاق بزرگ و مبارکی بود که در مرکز دایرة المعارف اسلامی با حضور علما و بزرگان رخ داد.

ژحجت در مورد هدایایی که به افراد شاخص حاضر در این برنامه داد، اظهار داشت: از آنجایی که این ویدئو پیام صلح من، مردم من و اهالی موسیقی به جهان بوده در روز صلح این را به یادگار به افراد شاخص، فرهیختگان و علما به عنوان هدیه ای کوچک دادم.

وی در خصوص کنسرت پیش روی خود گفت: کنسرتی برای رونمایی از آلبوم ۱۶ و ۱۷ مهر در ایوان شمس خواهم داشت که پیام اصلی آن اجرا نیز صلح است و تمام دوستان اهل موسیقی را به این کنسرت دعوت می کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز