خبرگزاری کار ایران

در هفته منتهی به ۲۸ شهریور؛

یک ماه گذشته تنها دو گروه برنج و حبوب کاهش قیمت را تجربه کردند / افزایش ۲۲ درصدی میوه در یک هفته

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۵۱

بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۸ شهریور ماه نشان می‌دهد که در این هفته بهای ۴ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته افزایش و ۳ گروه کاهش داشته است و قیمت ۴ گروه کالایی ثابت بوده است همچنین در یک ماه گذشته تنها دو گروه برنج و حبوبات کاهش قیمت داشته اند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۸ شهریور ماه نشان می‌دهد که در این هفته بهای ۴ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته افزایش و ۳ گروه کاهش داشته است و قیمت ۴ گروه کالایی ثابت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۸ شهریور ماه نشان می‌دهد که در این هفته بهای ۴ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته افزایش و ۳ گروه کاهش داشته است و قیمت ۴ گروه کالایی ثابت بوده است همچنین، در یک ماه گذشته تنها دو گروه برنج و حبوبات کاهش قیمت را تجربه کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت میوه‌های تازه ۱.۱ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۲ درصد، گوشت قرمز و چای هر کدام ۰.۱ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته‌اند و گوشت مرغ با ۱.۴ درصد، برنج ۰.۳ درصد و تخم‌مرغ ۰.۱ درصد کاهش بها داشته‌اند همچنین، قیمت لبنیات، قندوشکر، حبوبات و روغن نباتی ثابت ماندند.

گفتنی است قیمت گروه لبنیات، سبزی‌های تازه و روغن نباتی بدون هیچ تغییر قیمت نسبت به هفته مشابه ماه قبل ثابت ماندند و تنها دو گروه برنج و حبوب هر کدام ۰.۱ درصد کاهش داشته‌اند ۶ گروه کالایی نیز افزایش قیمت را تجربه کردند که در این بینمیوه‌های تازه با ۱۰ درصد رشد بیشترین افزایش قیمت و قندو شکر با ۰.۱ درصد تنزل کمترین کاهش بها را داشتند.

همچنین، تخم‌مرغ ۶.۳ درصد، چای ۴.۸ درصد، گوشت مرغ ۰.۶ درصد و گوشت قرمز ۰.۲ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل رشد بها داشته‌اند.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر قیمت ثابت ماند و تخم‌مرغ با ۰.۱ درصد کاهش شانه‌ای ٨٨٠٠ الی ۱۱ هزار تومان به فروش رسید.
برنج و حبوب
در این هفته بهای تمام اقلام گروه حبوب ثابت بود و در گروه برنج، قیمت برنج داخلی درجه یک ۰.۳ درصد و درجه دو ۰.۱ درصد کاهش داشت.

میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، نارنگی و انجیر در میادین ز یر نظر شهردار ی عرضه نشد، لیموشیرین و انار عرضه کمی داشت و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.
رشد قیمت میوه و سبزی‌هایی که در میوه فروشی‌های سطح شهر عرضه شد به شرح زیر است:

سیب گلاب ۱.۱ درصد، انار ۲۳.۵ درصد، آلو ۰.۶ درصد و انگور ۸.۳ درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۸ تا ۲۱.۸ درصد افزایش داشته‌اند.

همچنین، در گروه سبزی‌های تازه بهای خیار معادل ۱.۱ درصد، گوجه فرنگی ۱.۲ درصد، لوبیا سبز ۸.۳ درصد و سبزی‌های برگی ۱.۸ درصد افزایش و قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ تا ۸.۵ درصد کاهش داشته است.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۱ درصد افزایش و قیمت گوشت مرغ ۱.۴ درصد کاهش داشت.
قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته بهای قند، شکر و روغن نباتی ثابت بود و قیمت چای خارجی معادل ۰.۱ درصد افزایش داشته است، بهای قندوشکر و روغن نباتی بدون تغییر قیمت ثابت ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز