خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب:

طرح اختلاف‌ها میان شیعه و سنی برای به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۱۹

وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته و طرح بحث‌های اختلاف‌برانگیز میان شیعه و سنی به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری جاری است.

وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل اتحادیه عرب روز یک‌شنبه در دیدار در نیویورک پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، فعالیت‌های تروریستی و افراطی و موضوع ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان صورت گرفت ظریف خاطرنشان کرد: باید همه کمک کنیم تا مشکلات جاری مرتفع شود و شرایط امروز به ویژه فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه نیازمند گفت‌وگو، همکاری و مسوولیت‌پذیری است.

وزیر خارجه کشورمان وحدت جهان اسلام و پرهیز جدی از موضوعات فرقه‌یی و طائفه‌یی را حائز اهمیت شمرد و گفت: وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته و طرح بحث‌های اختلاف‌برانگیز میان شیعه و سنی به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری جاری است.

ظریف آمادگی و عزم ایران برای گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه برای رفع تهدید جاری را مورد تاکید قرار داد و اعزام معاون عربی و آفریقائی وزارت امور خارجه به عربستان را گامی برای کمک به حل مسائل منطقه و تقویت زمینه‌های همکاری توصیف کرد.

هم‌چنین نبیل العربی در این ملاقات ضمن بیان نتایج نشست اخیر وزیران خارجه اتحادیه عرب اظهار کرد: متاسفانه فعالیت تروریست‌ها علیه مسلمانان و به نام جهان اسلام صورت می‌گیرد و باید همه تلاش کنیم مانع این خطر فراگیر شویم.

بنا براین گزارش، ظریف و نبیل العربی تداوم تماس‌ها و رایزنی پیرامون روند تحولات و مقابله با تروریسم و بررسی راه‌های حل معضل جاری و کمک و همکاری در این زمینه را مورد تاکید قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز