خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

مدال‌آوران‌آسیایی نخستیین روز رقابت‌های شنا در اینچئون

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۹۸

در پایان روز نخست شنا بازی های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ نفرات برتر ماده های ۲۰۰متر پروانه، ۱۰۰متر کرال پشت و ۲۰۰متر آزاد مردان معرفی شدند.

روز نخست رقابت‌های شنای بازی‌های آسیایی اینچئون با برگزاری ۳ ماده فینال در بخش مردان به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در پایان روز نخست شنا بازی های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ نفرات برتر ماده های ۲۰۰متر پروانه، ۱۰۰متر کرال پشت و ۲۰۰متر آزاد مردان معرفی شدند.

در رقابت های روز نخست هر سه مدال طلا بخش مردان شنا به ژاپنی ها رسید و نمایندگان چین به دو نقره بسنده کردند. در ماده ۲۰۰متر آزاد “کوسوکه هاگینو” با ثبت زمان یک دقیقه و ۴۵ثانیه و ۲۳صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت و “سان یانگ” پرقدرت که مدال های طلای زیادی در رقابت های جهانی و المپیک دارد پنج صدم ثانیه دیرتر به خط پایان رسید و به نشان نقره دست یافت.

۱۰۰متر کرال پشت هم که جمال چاوشی فر نماینده شنا ایران در آن حضور داشت با قهرمانی “ایری ریسوکه” رکورد دار آسیا و بازی‌های آسیایی تمام شد. “ریسوکه” در مسابقه فینال زمان ۵۲ثانیه و ۳۴صدم ثانیه را ثبت کرد و رکورد بازی‌های آسیایی را که در اختیار خودش بود ارتقا بخشید. “زو جیائو” چینی پس از او به مقام دوم دست یافت. زمان ثبت شده “جیائو” نیز از رکورد بازیهای آسیایی دوره پیش بهتر بود.

آخرین ماده فینال روز گذشته(یکشنبه) ۲۰۰متر پروانه بود. در این ماده ژاپنی ها خوش درخشیدند و مدال طلا و نقره را ازآن خود کردند. “دائیا ستو” و “کنتا هیرای” ژاپنی نفرات برتر این ماده بودند. “ایساک اسکولینگ” سنگاپوری هم به نشان برنز دست یافت.

در ادامه این رقابت ها عصر امروز(دوشنبه) فینال ماده های ۵۰متر کرال پشت، ۲۰۰متر مختلط انفرادی و ۴در۲۰۰متر آزاد امدادی مردان برگزار می شود.

*نفرات برتر روز نخست شنا بازیهای آسیای ۲۰۱۴ - اینچئون:

۲۰۰متر آزاد:

۱٫کوسوکه هاگینو” از ژاپن - ۰۱٫۴۵٫۲۳

۲٫“سان یانگ” از چین - ۰۱٫۴۵٫۲۸

۳٫“پارک تائهوئان” از کره جنوبی - ۱٫۴۵٫۸۵

۱۰۰متر کرال پشت:

۱٫” ایری ریسوکه” از ژاپن - ۵۲٫۳۴(رکورد بازیهای آسیایی)

۲٫“زو جیائو” از چین - ۵۲٫۸۱

۳٫کوسوکه هاگینو” از ژاپن - ۵۳٫۷۱

۲۰۰متر پروانه:

۱٫“دائیا ستو” از ژاپن - ۰۱٫۵۴٫۰۸

۲٫“کنتا هیرای” از ژاپن - ۰۱٫۵۵٫۴۷

۳٫” ایساک اسکولینگ” از سنگاپور - ۰۱٫۵۷٫۵۴

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز