خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

کتابخانه ملی زنان راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۹۶

به نظر می‌رسد؛ باید در زمینه معرفی دستاوردهای بانوان تلاش بیشتری به خرج دهیم و در این زمینه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری می تواند کمک شایانی کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از راه اندازی کتابخانه ملی زنان با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، «شهیندخت مولاوردی» از بخش های مختلف کتابخانه ملی بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های سازمان اسناد و کتابخانه ملی آشنا شد.

وی با تاکید بر تغییر نگاه‌ها در حوزه زنان ابراز امیدواری کرد در افق برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌ای به مسئله زنان و خانواده شود.

مولاوردی از پیشنهادهای «سید رضا صالحی امیری» رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره گسترش فعالیت‌های دوجانبه در زمینه امور فرهنگی زنان استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار صالحی امیری برخی اقدامات و دستاوردهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی را تشریح کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با توجه به اهمیت فعالیت بانوان در سطح جامعه و در زمینه های فرهنگی، گفت: به نظر می‌رسد ما باید در زمینه معرفی دستاوردهای بانوان تلاش بیشتری به خرج دهیم و در این زمینه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری می تواند کمک شایانی کند.

صالحی امیری با بیان اینکه هدف سازمان متبوع مبدل شدن به یک نهاد فرهنگی تأثیرگذار در جامعه است، اضافه کرد: متأسفانه در زمینه های فرهنگی ضعیف عمل کرده ایم و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته، بیشتر شبیه هدر دادن منابع بوده است تا اجرای امور اساسی در زمینه فرهنگ.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از ایجاد اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی، دعوت از دانشگاهیان کشور برای حضور مستمر در کتابخانه ملی، دیجیتال سازی منابع و گسترش فعالیت‌های بین المللی نظیر ایجاد توریسم فرهنگی، به عنوان برنامه های مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی یاد کرد که تاثیرات فراوانی در زمینه فرهنگی دارد.

صالحی در پایان این دیدار امضاء تفاهم نامه در زمینه فعالیت های فرهنگی با معاونت امور زنان و خانواده را خواستار شد.

ایجاد تالاری با منابع ویژه بانوان، برگزاری نشستهای علمی مشترک، انتشار کتاب و فصلنامه مشترک، مطالعه دانشنامه و بررسی ظرفیت‌های موجود، تهیه نمایه مطالعات زنان و بررسی منابع لاتین موجود در زمینه بانوان از جمله پیشنهادهای صالحی امیری به منظور امضاء تفاهم نامه همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز