خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق:

۱۵۰کارگر پیمانی قطار شهری اهواز تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۸۸

«شرکت کیسون پیمانکار ساخت قطار شهری اهواز حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی دارد که از اردیبهشت ماه سال جاری حقوق نگرفته‌اند.»

صبح امروز(دوشنبه ۳۱ شهریور ماه) بیش از ۱۵۰کارگر پیمانی قطار شهری اهواز در اعتراض به عدم دریافت بیش از ۴ ماه حقوق در در مقابل ساختمان مرکزی قطار شهری اهواز تجمع کردند.

یکی از کارگران در تشریح دلایل تجمع امروز کارگران طرف قرارداد با شرکت پیمانکاری کیسون، به ایلنا گفت: شرکت کیسون پیمانکار ساخت قطار شهری اهواز حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی دارد که از اردیبهشت ماه سال جاری حقوق نگرفته‌اند.

او با بیان اینکه صبح امروز در پی ادامه بی‌توجهی‌های کارفرما بیش از ۱۵۰ کارگر در بخشهای ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی و اجرا دست از کار کشیده‌اند، افزود: تعویق حقوق کارگران با احتساب حقوق شهریور به ۵ ماه می‌رسد که کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی از پرداخت آن به کارگران صرف نظر کرده است.

به گفتهٔ وی؛ کارفرما شرکت کیسون در حالی بهانه «کمبود منابع مالی» را برای پرداخت نکردن حقوق کارگران مطرح می‌کند که تمام صورت وضعیتهای شرکت کیسون به موقع از سوی شرکت قطار شهری اهواز پرداخت شده است.

او با بیان اینکه کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، افزود: پیش از این حقوق کارگران در خردادماه ۵ ماه به تعویق افتاده بود که در روز ۵ شنبه ۲۲ خردادماه دستمزد ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته کارگران پرداخت شد.

این کارگر در ادامه یاد آور شد: همچنین با تغییر رئیس کارگاه شرکت کیسون دستمزد فروردین ماه کارگران روز ۲۶ مردادماه پرداخت شد و کارگران انتظار دارند که مابقی معوقات حقوقی خود را هر چه سریع‌تر دریافت کنند.

این کارگر شرکت پیمانکاری کیسون در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکهبا هر بار تجمع تعدادی ازکارگران به بهانه‌های مختلف از کارگاه اخراج می‌شوندافزود: در آخرین تجمع اعتراضیکارگران کیسونکه بیش از ۵ روز در خردادماه سال جاری صورت گرفت تعداد ۴ نفر ازکارگران که پیگیر مطالبات صنفی خود و همکارانشان بودند به بهانه‌های مختلف و عموما غیر صنفی اخراج شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز