خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران خبرداد:

بهره برداری از ۲۹ مدرسه جدید، در پروژه های مهر امسال مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۲۱

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران از بهره برداری از ۲۹ مدرسه جدید، در پروژه های مهر امسال مازندران خبرداد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران، گفت: این کلاس ها که با تلاش اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، در قالب پروژه مهر به اتمام رسیده و آماده بهره برداری گردید، در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان عزیز خواهد بود.

به گزارش ایلنا از ساری، حسن خیریانپور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندایر مازندران، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ضمن تجلیل و تقدیر از مقاومت و پایداری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، با اشاره به این که هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است برای بیان فداکاری ها، ایثارگری ها، ‌ رشادت ها و مقاومت بی بدیل ملت بزرگ ایران در مقابل هجمه همه جانبه بیگانگان و حفظ تمامیت ارضی کشور است، تصریح کرد: ضرورت ایجاب می نماید در تداوم انقلاب اسلامی این روحیه به جوانان و نوجوانان و فرزندان کشورمان انتقال یابد و تقارن این هفته با بازگشایی مدارس، فرصت مغتنمی است که نقش آفرینی آموزش و پرورش در این خصوص تجلی بارزتری یابد.

خیریانپور با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، ضمن تقدیر و تشکر از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی گذشته، اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه ریزی مطلوب تر مسئولان ذیربط، سال تحصیلی جدید با بهروزی و موفقیت های بیشتر و بهتری در همه عرصه های تعلیم و تربیت همراه باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران با بیان اینکه در عصر دانایی قرار گرفتیم، به ضرورت مجهز شدن آحاد جامعه به دو سلاح علم و معنویت اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش در ایفای این رسالت خطیر نقش مهم و بسزایی دارد، لذا به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات، جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش، می طلبد به اینکه جلسات شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها به صورت منظم تشکیل و در ابعاد کمی و کیفی تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

خیریانپور، ‌ تصویب ضوابط مربوط به تعیین هزینه سرانه دانش آموزی هر یک از مناطق تابعه از بودجه دولتی جهت امکان توسعه کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی به ویژه در مناطق محروم، تصویب تقویم آموزشی مناطق تابعه با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی هر منطقه، تصمیم گیری در مورد توزیع عوارض اخذ شده میان مناطق و شرستان ها، ارزیابی عملکرد شورای آموزش و پرورش شهرستان ها، سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت ایجاد و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استان و ارائه گزارش عملکرد سالیانه شورای آموزش و پرورش استان به دولت را از جمله مهم ترین وظایف و اختیارات شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد که در ماده ۴ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بر آن تاکید و تصریح شده است.

وی همچنین بر اجرای دقیق اختیارات مندرج در ماده ۱۳ قانون، توسط فرمانداران و شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها و سایر مسوولان ذیربط تاکید کرد و گفت: منابع مالی شوراهای آموزش و پرورش مناطق برای هزینه های جاری و عمرانی باید از طریق اعمال و اجرای دقیق ماده ۱۳ قانون حاصل شود.

خیریانپور، ضمن تاکید بر برنامه ریزی دقیق جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم بازگشایی مدارس و مراسم روز شکوفه ها، گفت: با تلاش های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، تعداد ۲۹ مدرسه جدید در استان مازندران در قالب پروژه مهر به اتمام رسیده و آماده بهره برداری گردید که در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان عزیز خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران خطاب به مسئولان آموزش و پرورش استان بیان کرد: در سال تحصیلی جدید با افزایش پوشش تحصیلی و بالابردن نرخ گذر تحصیلی در مقاطع مختلف با همکاری فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران، ادارات ثبت احوال و سایر دستگاه های مرتبط نسبت به انسداد ورود بیسوادی جدید اقدام مجدانه ای را مصروف دارند.

وی بر ضرورت ارسال مجلات رشد به صورت رایگان برای مناطق محروم در روستاهای دوردست تصریح و به نوسازی و تجهیز مدارس استان اعلام کرد، که علاوه بر استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس استان مازندران، مجددا موضوع تعمیرات، تجهیز و آماده سازی مدارس استان را با اعزام اکیپ های فنی مورد بازنگری و بررسی و اقدام قرار دهند.

خیریانپور با اشاره به نگاه مثبت ربیع فلاح، استاندار مازندران به موضوع آموزش و پرورش گفت: امسال از محل اعتبارات استانی، مبلغ ۲۰میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان برای نوسازی مدارس مازندران و مبلغ ۳۹۵ میلیون تومان برای آموزش و پرورش استان اختصاص داده شده است. همچنین آموزش و پرورش می تواند از مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار توزیع نشده نیز، جهت بهره گیری و پیگری، هماهنگی لازم را به عمل آورد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانی استانداری مازندران بر تشکیل ستاد استانی و شهرستانی جهت هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری المپیاد ورزشی از ۲۶ مهرماه در سطح مدارس استان جهت ایجاد شادی و نشاط در مدارس خبر داد و تاکید کرد: ضرورت ایجاب می نماید؛ امسال برای اجرای طرح کیفیت بخشی امور آموزشی و نیز طرح تجلیل از نخبگان استان مازندران، شامل حائزین رتبه های برتر کنکور سراسری، برترین های جشنواره خوارزمی، برترین های المپیاد ورزشی و فرهنگی و غیره در سطح استان مازندران اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز