خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا:

مقدمات واگذاری دو طرح فولادی قائنات و سبزوار به سرمایه گذاران فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۰۴

طرح‌های فولادی استانی هر یک دارای ظرفیت ۸۰۰ هزار تن هستند که با این حساب مجموع ظرفیت آنها به ۶.۴ میلیون تن می‌رسد و ظرفیت فعلی تولید فولاد ایران در حدود ۲۰ میلیون تن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از فراهم شدن مقدمات واگذاری دو طرح فولادی قائنات و سبزوار به سرمایه گذاران خبر داد.

مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرودر گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد تحولات اخیر ۷ طرح فولادی، اظهار داشت: در حال حاضر۴ طرح از ۷ طرح فولادی از سوی سرمایه گذاران فعال شده است، پروژه سفید دشت فولاد مبارکه با واگذاری ۶۵ درصدی به بخش خصوصی، طرح فولاد نیریز با ۶۵ درصد و دو طرح فولاد میانه و شادگان نیز هر کدام با ۶۵ درصد واگذاری به بخش خصوصی فعال شده اند.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد فولاد بافق نیز از سوی بانک صنعت معدن و گروه انتخاب برای سرمایه گذاری فعال می شود گفت: همچنین مقدمات واگذاری دو طرح فولادی قائنات و سبزوار به سرمایه گذاران فراهم شده که طی ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، قرار داد فولاد سازی طرح قائنات بعد از فولاد سازی سفید دشت چهارمحال و بختیاری، دومین پروژه از طرحهای هفتگانه است که با Mcc چین امضاء شده است و قرار است با همکاری پیمانکاران ایرانی و Mcc چین این پروژه ظرف ۳۶ ماه به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است، طرح‌های فولادی استانی هر یک دارای ظرفیت ۸۰۰ هزار تن هستند که با این حساب مجموع ظرفیت آنها به ۶.۴ میلیون تن می‌رسد و ظرفیت فعلی تولید فولاد ایران در حدود ۲۰ میلیون تن است.

گفتنی است؛ هفت طرح فولادی استانی در چهارمحال بختیاری، شادگان، نیریز، قائنات، سبزوار، بافت و میانه قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز