خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل از امضای توافق‌نامه میان دولت یمن و حوثی‌ها استقبال کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۷۹۲

تاکید همه طرف‌های اصلی در یمن بر پایبندی به توقف درگیری‌ها و اقدام مشترک برای ایجاد دموکراسی جدید در یمن، گامی مثبت در راستای ثبات سیاسی و آرامش در کشور است.

سازمان ملل متحد از امضای توافق‌نامه میان دولت یمن و حوثی‌ها برای حل بحران در این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل ضمن استقبال از امضای توافق‌نامه صلح و مشارکت ملی در یمن میان دولت و حوثی‌ها، تاکید کرد که وی با نگرانی زیاد تحولات این کشور را پیگیری می‌کرد.

بان در این بیانیه تصریح کرد که تاکید همه طرف‌های اصلی در یمن بر پایبندی به توقف درگیری‌ها و اقدام مشترک برای ایجاد دموکراسی جدید در یمن، گامی مثبت در راستای ثبات سیاسی و آرامش در کشور است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دبیر کل سازمان ملل انتظار دارد مفاد توافق‌نامه میان دولت و حوثی‌ها به طور کامل اجرایی شود.

بان کی مون در ادامه این بیانیه از همه رهبران سیاسی تاثیرگذار خواست که در راستای توقف هر نوع خشونتی در یمن گام بردارند.

در همین حال، بعد از ظهر روز گذشته دولت یمن و حوثی‌ها با حضور «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن توافق‌نامه حل بحران این کشور را امضا کردند.

بر اساس این توافق‌نامه، آتش‌بس فوری میان دولت و حوثی‌ها برقرار می‌شود، دولت وحدت ملی با مشارکت حوثی‌ها یا نیروهایی که نماینده حوثی‌ها هستند، تشکیل می‌شود، بهای مواد سوختی کاهش می‌یابد و تحصن حوثی‌ها در صنعا و اطراف آن نیز به پایان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز