خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سینمایی:

تنها سینمایی که جلوی سینمای آمریکا ایستاده؛ متعلق به ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۹۸

جهان امروز در مقابل هجوم فرهنگی آمریکا به زانو درآمده و طبق آخرین آمار تنها ۱۰ درصد فروش فیلم‌های اروپایی مربوط به فیلم‌های اروپایی است.

حجت‌الله ایوبی(رییس سازمان سینمایی) معتقد است: امروز در جهان تنها سینمایی که در برابر سینمای آمریکا مقاومت کرده؛ سینمای ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ایوبی؛ شب گذشته(۳۰ شهریور) در افتتاحیه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با اعلام این مطلب افزود: اگر ما هستیم و اگر پشت تریبون هستیم و اگر ایران جزیره ثبات و آرامش است؛ به خاطر آن خورشید‌ها و ستاره‌هایی است که روزی رفتند و امروز نیستند. دفاع مقدس آغاز خودباوری ملت ایران بود، روزی که ما فهمیدیم که قله قافی در کار نیست و سیمرغ خود ما هستیم.

ایوبی تأکید کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد که مرز‌ها را از نو درنوردیم، دفاع مقدس رنسانس ایران است که همه هنر‌ها در دفاع مقدس احیا شد و سینمای امروز در جریان دفاع مقدس دوباره‌زاده شد و سینمای ایران مرهون دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: این جشنواره نامش مقاومت است و دفاع مقدس یکی از جلوه‌های مقاومت است. جهان امروز در مقابل هجوم فرهنگی آمریکا به زانو درآمده و طبق آخرین آمار تنها ۱۰ درصد فروش فیلم‌های اروپایی مربوط به فیلم‌های اروپایی است و در این شرایط تنها سینمایی که سربلند است و مقابل نظام استکباری آمریکا ایستاده؛ سینمای ایران است.

وی در ادامه بیان داشت: بسیاری از بزرگان اروپایی به من گفتند با استفاده از سینمای ایران در مقابل سینمای آمریکا ایستاده‌ایم که نشان می‌دهد سینمای ایران چه جایگاهی دارد.

معاون وزیر ارشاد افزود: دفاع مقدس عرصه بسیار مهمی است که انگار خداوند عرصه دفاع مقدس را همچون بهشتی بر روی زمین آفرید و امیدواریم همه ویژگی‌های بهشتیان را سینمای مقاومت و دفاع مقدس داشته باشد. اگر می‌خواهیم بهشت را ترسیم کنیم برای نسل امروز باید بدانیم این سینما کار دل است و کار پیشانی نیست.

ایوبی تاکید کرد: اگر سینمای مقاومت را می‌خواهیم؛ همه اراده‌های پراکنده را جمع کنیم و همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران باید تمام قد پای سینمای دفاع مقدس بایستند و این حرف‌ها را به جهان خسته از مدرنیته عرضه کنند.

خبرنگار : سپیده حیدر آبادی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز