خبرگزاری کار ایران

در پی دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان؛

ظریف از گشایش فصلی تازه در روابط ایران و عربستان خبر داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۹۲

ما امیدواریم که این فصل تازه در راستای برقراری صلح و امنیت منطقه‌یی و جهانی و پاسداری از منافع همه ملت‌های مسلمان جهان فصلی ثمربخش باشد.

وزیر امور خارجه ایران پس از مذاکرات خود با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی، این دیدار را گشایش فصل تازه‌ای در روابط دو کشور و در راستای استقرار صلح و امنیت بین‌المللی و منافع امت مسلمان توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف، پس از این دیدار یک‌ساعته‌ که روز یک‌شنبه انجام شد، گفت: از نظر من و وزیر خارجه عربستان سعودی این دیدار سرفصل تازه‌ای در روابط دو کشور خواهد بود.

وی افزود: ما امیدواریم که این فصل تازه در راستای برقراری صلح و امنیت منطقه‌یی و جهانی و پاسداری از منافع همه ملت‌های مسلمان جهان فصلی ثمربخش باشد.

سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در پی این دیدار درباره مقابله با داعش اظهار کرد: ما با آگاهی از اهمیت و حساسیت این بحران و فرصتی که برای مقابله با آن پیش‌رو داریم معتقدیم که با استفاده از این فرصت مغتنم و اجتناب از اشتباهات گذشته می‌توانیم در مقابله با این بحران بسیار حساس به توفیق برسیم.

وی افزود: هر دو کشور در منطقه کشورهای با نفوذی هستند و همکاری میان آن‌ها اثرات غیرقابل انکاری در استقرار صلح و امنیت منطقه‌یی و جهانی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز