خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان ملل در ایران:

ایران درمورد آموزش بانوان خوب عمل کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۶۰

باید فقر را کاهش دهیم چرا که این مساله باعثکاهش درگیری می‌شود / اگر بخواهیم جلوی درگیری‌های آینده را بگیریم باید فرهنگ صلح را پرورش دهیم.

نماینده سازمان ملل در ایران گفت: اگر بخواهیم جلوی درگیری‌های آینده را بگیریم باید فرهنگ صلح را پرورش بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌گری لوئیس با حضور در همایش روز جهانی صلح که در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد گفت: ‌بسیار خرسندم که برای حضور در این نشست دعوت شده‌ام من دو وظیفه دارم اول اینکه پیام دبیرکل سازمان ملل را برای شما قرائت کنم و دوم اینکه مایلم با شما در آنچه خودم به عنوان مفهوم صلح درک کرده‌ام سهیم باشم.

وی افزود: همانطور که دبیرکل سازمان ملل در پیام خود اشاره کرد ۳۰ سال پیش سازمان ملل تصمیم گرفت که صلح را برای همه مردم به رسمیت بشناسد هر حقی یک تعهد هم به همراه دارد که باید آن را نیز اجرا کرد.

نماینده سازمان ملل در ایران خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم توازن را میان تعهد و صلح ایجاد کنیم این مساله قابل اجرا است برای این کار باید به برخی اقداماتی که باید اجرایی شود اشاره کنم.

وی افزود: ‌اولین تعهد این است که ما باید فقر را کاهش دهیم چرا که این مساله باعثکاهش درگیری می‌شود اگر ما به شهروندان خود بهداشت، مهارت و تغذیه و درس ارائه دهیم آن‌ها قادر هستند که خودشان انتخاب کنند و این انتخاب یک فرصت جدید برای آن‌ها ایجاد می‌کند و امنیت بیشتری را برای مردم به ارمغان می‌آورد این امنیتی است که به آن امنیت انسانی می‌گویند.

گری لوئیس با تاکید براینکه طبق این تعهدات نابرابری‌ها باید کاهش پیدا کند گفت: تحقیقات و مشاهدات نشان داده که اگر نابرابری در کشوری پایین باشد هزینه‌ها نیز بهتر نتیجه می‌دهد چه بهتر که باید با ارائه آموزش بتوانیم این مساله را تقویت کنیم به ویژه آموزش زنان و دختران که باید بگویم ایران در این مورد خوب کار کرده است.

وی ادامه داد: ‌ تعهد دیگری که باعثتقویت صلح می‌شود حفاظت از محیط زیست است ما در سراسر خاورمیانه از جمله ایران دانش‌های زیادی را در این زمینه شاهد هستیم و شاهد کمبود آب، تهدید کویرزایی و شاهد افزایش گازهای گلخانه‌ای هستیم که باعثتشدید تغییرات آب و هوایی می‌شود همچنین مشاهده می‌کنیم که از غرب ایران توفان‌های شن می‌آید که این مساله جنگل‌ها و سلامت انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد در واقع این‌ها‌‌ همان چیزی هستند که باعثنابرابری می‌شوند.

نماینده سازمان ملل در ایران تاکید کرد: ما به تعهدی نیاز داریم که در سراسر کره زمین پاسخگو باشد جوانان ما امروز خواستار پاسخگویی بیشتری هستند ما باید به مردم اجازه بدهیم که ندای خود را به گوش دیگران برسانند تا سازمان ملل بتواند به آن‌ها پاسخگو‌تر باشد.

وی گفت: تعهد آخر ان چیزی است که خودمان می‌توانیم انجام دهیم و آن ترویج فرهنگ صلح است منشور یونسکو می‌گوید جنگ در ذهن افراد ایجاد می‌شود و‌‌ همان جا نیز باید بذر صلح را پیدا کرد و باید این را از خودمان شروع کنیم.

گری لوئیس عنوان کرد: ما پشت میز صبحانه به فرزندان خود چه پیامی را می‌دهیم آیا به آن‌ها می‌گوییم که ما اعتماد را بین خودو اعضای خانواده توسعه می‌دهیم آیا با آن‌ها کلیشه‌ای صحبت نمی‌کنیم و تبعیض را به آن‌ها انتقال نمی‌دهیم ما باید خودمان را پیش از انتقاد از دیگران به جای آن‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جلوی درگیری‌های آینده را بگیریم باید فرهنگ صلح را پرورش بدهیم گفت: ما بر حق مردم به صلح تاکید داریم اجازه بدهید مسئولیت اقدام در این زمینه و ترغیب دیگران به صلح را انجام دهیم تا حق به حقیقت بپیوندد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز