خبرگزاری کار ایران

اشرف غنی احمدزی رییس‌جمهوری افغانستان شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۵۶

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در نشست مطبوعاتی گفت که این کمیسیون اشرف غنی احمدزی را به عنوان رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام می‌کند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج دور دوم انتخابات را بدون ذکر جزئیات از جمله تعداد آرا و درصد آن اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ «احمدیوسف نورستانی» رئیس این کمیسیون در نشست مطبوعاتی گفت که کمیسیون مستقل انتخابات اشرف غنی احمدزی را به عنوان رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام می‌کند.

نورستانی به این مساله که احمدزی چه تعداد رای را از آن خود کرده است٬ اشاره‌ای نکرد. رئیس کمیسیون مستقل افغانستان همچنین از عبدالله عبدالله دیگر نامزد انتخابات به عنوان «رئیس اجرایی» نام برد و به هر دوی آنها تبریک گفت.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در سخنان خود از مشکلات امنیتی، بی‎ثباتی سیاسی، نبود فهرست رای‌دهندگان و شناسنامه‌های الکترونیک سخن گفت و افزود که این مشکلات وضعیت را برای برگزاری انتخابات شفاف دشوار کرد.

رئیس کمیسیون انتخابات تاکید کرد که اگرچه بررسی آرای انتخابات «همه‌جانبه و معتبر» و «از لحاظ مقیاس و تدقیق بی‎سابقه بود» نتوانست باعثرفع همه موارد تقلب شود.

وی افزود که نتایج ۱۱ هزار و ۹۴۵ محل رای‌گیری که هر کدام یک صندوق داشت، معتبر دانسته شده و نتایج هزار و ۲۶۰ محل دیگر ابطال شده است.

به گفته وی، نتایج ۹ هزار و ۶۷۷ محل دیگر بازشماری شد که در نتیجه، روند بررسی آرا با ابطال «صدها هزار» رای از هر دو نامزد به پایان رسید.

ساعاتی قبل از اعلام نتیجه انتخابات توسط نورستانی، هردو نامزد در حضور رئیس‌جمهوری، رهبران جهادی و دیپلمات‌های خارجی توافق‌نامه تشکیل دولت وحدت ملی را امضا کردند.

این دو نامزد توافق کردند که نتایج انتخابات بدون ذکر جزئیات آماری توسط کمیسیون انتخابات اعلام شود.

آنها در توافق‌نامه سیاسی خود تصریح کردند به آنچه که توسط کمیسیون انتخابات به این صورت اعلام شود، احترام بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز