خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی بجنوردی:

پیرو پیامبری هستیم که منادی صلح جهانی بود / داعش و القاعده بزرگ‌ترین ظلم را به اسلام کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۵۵

ما مدافع صلح جهانی و دوستی با ملت‌ها هستیم ما پیروان پیامبری هستیم که منادی صلح جهانی بود / جمهوری اسلامی با هیچ جا جنگ ندارد و ما همواره ندای دوستی سر می‌دهیم.

عضو شورای عالی مرکز دایره المعارف اسلامی با تاکید بر اینکه دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) صلح جو بوده و همواره منادی صلح جهانی بوده‌اند، اقدامات داعش و القاعده را بزرگ‌ترین ظلم به دین اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی طی سخنانی در بزرگداشت روز جهانی صلح که در مرکز همایشهای بین المللی رایزن در مرکز دایره المعارف اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم دین اسلام از صلح به عنوان خیر یاد کرده و آن را به عنوان یک اصل کلی مورد پذیرش قرار داده است، گفت: صلح هیچ وقت نمی‌تواند امر ناپسندی باشد چرا که درگیری همواره زشت است مگر اینکه جنگ دفاعی باشد و افراد برای استقلال از تمامیت ارضی خود دفاع کنند.

عضو شورای عالی مرکز دایره المعارف اسلامی از صلح جهانی به عنوان بهترین مصداق صلح یاد کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) رسما اعلام می‌کند که پیروان حضرت موسی، عیسی و ابراهیم دور هم جمع شده ویک چیز بگوییم. خواست تمام ادیان الهی صلح است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مسئله‌ای که امروز با قلبی آکنده از درد می‌گویم و باید بابت آن خون گریه کرد این است که امروز عده‌ای به نام دین بزرگ‌ترین جنایت را در حق بشریت می‌کنند. داعش به نام اسلام جنایت می‌کند حال آنکه وقتی پیامبراکرم(ص) پس از سیزده سال به صورت فاتحانه وارد مکه شد اعلام کرد که امروز روز رحمت است و هر کس که مسلمان شود جان و مالش محترم خواهد بود.

آیت الله موسوی بجنوردی با تاکید براینکه اسلام وقتی جایی برود رحمت با خود می‌برد، اظهار کرد: این گروه داعش، مسیحی‌ها را در شمال عراق می‌کشد در حالی که اسلام از این اقدامات بری است. مسلمانان با یهودیان و مسیحیان دوست هستند و نباید یهودیت را با مسئله اسرائیل خلط کرد.

وی به پیام دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی صلح اشاره کرد و افزود: دبیر کل سازمان ملل در ایجاد صلح تلاش کرده اما باید بدانند که ما نه با مسیحیت و نه با یهودیت مشکلی نداریم چرا که همه ابراهیمی بوده و یگانه پرست هستیم.

عضو شورای عالی مرکز دایره المعارف اسلامی با انتقاد از کشورهایی که داعیه حقوق بشر داشته اما در مقابل جنایات سکوت می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی با پول نفت ملت گروه داعش را حمایت می‌کنند. این داعش و القاعده بزرگ‌ترین ظلم را به دین اسلام کرده‌اند. دنیا در حال حرکت به سمت مدرنیته است بعد این‌ها سر افراد را می‌برند آیا فرد مسلمان این کار می‌کند؟

وی با تاکید بر اینکه مسئله صلح جهانی خواست همه ما است، یادآور شد: ما مدافع صلح جهانی و دوستی با ملت‌ها هستیم ما پیروان پیامبری هستیم که منادی صلح جهانی بود.

آیت الله موسوی بجنوردی با بیان اینکه صلح جهانی از نظر مذهب شیعه یک امر واجب است و همه باید دنباله رو و پیرو او باشیم گفت: طبق موازین فقهی و شرعی هر چه را که عقل آن را باید و لازم بداند شرع نیز بر وجوب آن نیز تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: ما مخالف جنگ هستیم مگر اینکه بخواهیم از خود دربرابر متجاوز دفاع کنیم. ما تاکنون به کسی حمله‌ای نکرده‌ایم در طول دفاع مقدس نیز از خود در برابر تجاوزات صدام دفاع کردیم ومطمئنا مردم عراق نیز آن زمان با صدام همراه نبودند.
آیت الله موسوی بجنوردی به بیان خاطره‌ای از همراهی‌اش با آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفر به عتبات عالیات پرداخت وگفت: زمانی که باایشان به عراق سفر کردیم نگرانی داشتم که شاید مردم آنجا برخورد مناسبی با ما نداشته باشند اما زمانی که وارد شهر نجف و کربلا شدیم آنچنان مردم عراق از ما استقبال کردند که جای تعجب بود. جمهوری اسلامی با هیچ جا جنگ ندارد و ما همواره ندای دوستی سر می‌دهیم و اگر با اسرائیل هم مشکل داریم به خاطر این است که اورا متجاوز دانسته ونمی توانیم با او دوست باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز