خبرگزاری کار ایران

تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید تشدید شد

کد خبر : ۲۰۶۶۲۵

جمعه گذشته شخصی که چاقو در دست داشت، وارد کاخ سفید شده و باعثتخلیه اضطراری بخشی از ساختمان شد. باراک اوباما در آن هنگام در کاخ سفید حضور نداشت.

دولت آمریکا در پی دو مورد نقض مقررات امنیتی در محل کار و اقامتگاه رسمی «باراک اوباما» رییس‌جمهوری این کشور تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید را تشدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، جمعه گذشته شخصی که چاقو در دست داشت، وارد کاخ سفید شده و باعثتخلیه اضطراری بخشی از ساختمان شد. باراک اوباما در آن هنگام در کاخ سفید حضور نداشت.

روز شنبه نیز، فرد دیگری به سمت حفاظ‌های امنیتی کاخ سفید رانندگی کرد و سپس، از ترک آن مکان خودداری کرد. هر دو این افراد بازداشت شده‌اند.

باراک اوباما گفته است که به ماموران حفاظت ریاست‌جمهوری که مسئولیت حفاظت از مقام‌های ارشد آمریکایی و رهبران مهمان از سایر کشورهای جهان را بر عهده دارند، «اعتماد کامل» دارد.

گارد حفاظت ریاست جمهوری آمریکا، موسوم به «سرویس مخفی» اعلام کرده است که جمعه گذشته «عمر گونزالس» که یک چاقوی نه سانتیمتری حمل می کرد، پس از ورود از درهای شمالی ساختمان بازداشت شد.

تصاویر ویدئویی نشان می‌دهند که وی از نرده‌های کاخ سفید به داخل محوطه فضای سبز پرید و مسیر فضای سبز چمن کاری شده تا ساختمان کاخ سفید را بدون مزاحمت طی کرد.

بیانیه گارد حفاظت ریاست‌جمهوری آمریکا حاکی از آن است که به‌رغم خویشتن‌داری ماموران، تاخیر در برخورد و بازداشت گونزالس «غیر قابل قبول» بوده است.

در پی حادثه دوم، خیابان‌های اطراف کاخ سفید بسته شده و خودرو متوقف شده برای وجود مواد منفجره احتمالی مورد بازرسی دقیق قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز