خبرگزاری کار ایران

بورس انرژی میزبان چند محصول جدید پتروشیمی و نفت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۷۳

هر چند که معامله نفت خام متوقف شده اما پذیرش نفت کوره در حال نهایی شدن است و بزودی این محصول در چرخه معاملاتی بورس انرژی قرار می‌گیرد.

بورس انرژی میزبان چند محصول جدید پتروشیمی و نفت می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل بورس انرژی افزود: پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها بزودی اقدام به عرضه محصول‌های جدید خود خواهند کرد.

علی حسینی، افزود: افزون بر میعانات گازی پارس جنوبی، گاز مایع پالایشگاه آبادان نیز با مساعدت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بزودی پذیرش خواهد شد.

وی گفت: هر چند که معامله نفت خام متوقف شده اما پذیرش نفت کوره در حال نهایی شدن است و بزودی این محصول در چرخه معاملاتی بورس انرژی قرار می‌گیرد.

حسینی از تقاضای پتروشیمی تبریز برای پذیرش دو کالای نیتروژن مایع و پنتان خبر داد و اعلام کرد: پذیرش این دو کالا نیز مراحل نهایی را طی می‌کند.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: مراحل پذیرش و درج کالای برق نیروگاه شاهرود(برق منطقه‌ای سمنان)، نیروگاه شهید بهشتی لوشان(برق منطقه‌ای گیلان) و نیروگاه سلطانیه(برق منطقه‌ای زنجان) هم به پایان رسیده و از این پس در تابلو مشتقه بورس انرژی معامله خواهند شد.

حسینی با اشاره به حمایت وزیر نفت از عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی تصریح کرد: تنوع عرضه در سبد محصولات نفتی یه عنوان یک راهبرد در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد: این بورس آمادگی کامل دارد تا فرآورده‌های جدید نفتی و پتروشیمیایی را مورد پذیرش قرار دهد، ضمن این‌که از نظر زیرساختهای مورد نیاز هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز