خبرگزاری کار ایران

جانشین سفیر هلند در ایران:

هفته فیلم هلند ظرفیت‌های خوبی برای ارتباطهای آینده دو کشور در بر دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۴۱

هفته فیلم هلند ظرفیت‌های خوبی برای ارتباط‌های آینده دو کشور در بر دارد و برگزاری مستر کلاس نیز فرصت خوبی برای آشنایی فیلمسازان و دانشجویان ایرانی با سینمای هلند خواهد بود و این ارتباط برای هر دو فرهنگ مفید است.

موریتزورهایدن با تاکید براینکه هفته فیلم هلند مقدمه‌ای لازم برای فهمیدن و درک متقابل دو کشور از یکدیگر است، افزود: هفته فیلم هلند ظرفیت‌های خوبی برای ارتباط‌های آینده دو کشور در بر دارد و برگزاری مستر کلاس نیز فرصت خوبی برای آشنایی فیلمسازان و دانشجویان ایرانی با سینمای هلند خواهد بود و این ارتباط برای هر دو فرهنگ مفید است.
به گزارش ایلنا نشست خبری هفته فیلم هلند با حضور «موریتزورهایدن» قائم مقام و جانشین سفیر هلند در ایران، «مارتین فان بورن» رایزن اقتصادی و فرهنگی هلند و «حسن دزواره» مدیر بخش بین الملل و مدیرهنری هفته فیلم هلند و جمعی از اهالی رسانه امروز صبح؛ یک شنبه ۳۰ شهریورماه، در انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.
در ابتدای این نشست «موریتزورهایدن» قائم مقام و جانشین سفیر هلند در ایران، با ابراز خرسندی از برگزاری هفته فیلم هلند و همکاری با انجمن سینمای جوان، گفت: این هفته فیلم فرصت خوبی برای دستیابی سفارت هلند به اهداف خودش در کشور ایران است چراکه موجبات آشنایی ایرانی‌ها با فرهنگ و زندگی مردم هلند فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: هفته فیلم هلند هدف مشترکی برای ایرنی‌ها و ما هلندی‌ها به دنبال دارد و آن آشنایی با زندگی روزمره مردم هلند و ایران است مانند نمایش فیلم «جدایی نادر از سیمن» در کشور هلند که بسیار مورد استقبال مردم ما قرار گرفت.
برای انجمن سینمای جوانان ایران احترام بسیاری قائل هستم
قائم مقام و جانشین سفیر هلند در ایران، با تاکید براینکه هفته فیلم هلند مقدمه‌ای لازم برای فهمیدن و درک متقابل دو کشور از یکدیگر است، افزود: برگزاری مس‌تر کلاس نیز فرصت خوبی برای آشنایی فیلمسازان و دانشجویان ایرانی با سینمای هلند خواهد بود چراکه آقای «یرون برکونس» Jeroen Berkvens از برترین‌های سینمای کشور ما این کارگاه را برگزار می‌کند و این ارتباط برای هر دو فرهنگ مفید است.
موریتزورهایدن به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که برگزاری هفته فیلم هلند در ایران به دنبال دارد، اشاره کرد و افزود: این هفته فیلم قابلیت‌های خوبی برای ارتباط‌های آینده و حضور فیلمسازان دو کشور در سرزمین‌های یکدیگر دارد. همچنین من برای انجمن سینمای جوانان ایران احترام بسیاری قائل هستم چراکه با حدود ۶۰ نمایندگی در سراسر ایران به ارتقاء سینما و فیلمسازی کمک می‌کند.
هفته فیلم هلند برای دومین بار در ایران برگزار می‌شود
در ادامه این نشست خبری حسن دزواره؛ مدیرهنری هفته فیلم هلند با تاکید براینکه هفته فیلم هلند برای دومین بار در ایرن برگزار می‌شود، افزود: آکادمی فیلم آمستردام هلند، جزو معتبر‌ترین آکادمی‌های فیلم است که ما از میان اساتید این مرکز «یرون برکونس» Jeroen Berkvens را برای برگزاری مس‌تر کلاس انتخاب دعوت کرده‌ایم.
مرکز تولید کننده فیلم دیگری با عنوان آی اینترنشنال eye international به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده فیلم بلند هلندی با رایزن فرهنگی هلند در ایران ارتباط مستقیم دارد و از طریق سفارت امور خارجه، آثارشان را به تمام سفارت خانه‌های هلند ارسال می‌کند.
وی ادامه داد: در این هفته فیلم ۴۵ فیلم از کشور هلند به نمایش می‌رسد که شامل ۴۲ اثر کوتاه و ۳ فیلم بلند می‌شوند، همچنین فیلم‌ها از تاریخ ۶ الی ۹ مهرماه، طی ساعت ۶ الی ۸ در خانه هنرمندان به نمایش می‌رسند.
مدیرهنری هفته فیلم هلند درباره کارگاه آموزشی توضیح داد: همچنین «یرون برکونس» یک کارگاه آموزش فیلمسازی روز دوشنبه ۷ مهرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۶ برگزار خواهد کرد. این کارگاه در قالب مس‌تر کلاس برگزار می‌شود تا مستندسازان اشکالات خود را رفع کند و با نظرات یکی از اساتید مطرح فیلمسازی در جهان آشنا شوند.
مدیر بخش بین‌الملل انجمن سینمای جوان ادامه داد: این استاد اهل کشور هلند در ساعت ۱۰ تا۱۲ درباره سینمای مستند صحبت می‌کند و بعدازظهر نیز فیلم‌های، فیلمسازان جوان شرکت کننده نمایش داده خواهد شد تا از سوی «یرون برکونس» مورد نقد و تحلیل و ارزیابی قرار گیرد.
دزواره به ویژگی‌هایی که در انتخاب فیلم‌ها برای نمایش درهفته فیلم هلند اهمیت داده‌اند اشاره کرد و توضیح داد: بر آن بودیم تا در فیلم‌های کوتاه داستانی زندگی و فرهنگ مردم هلند را به مخاطب ایرانی انعکاس دهیم چراکه بر این باوریم این هفته فیلم می‌تواند بیننده ایرانی را با طرز فکر و زندگی مردم هلند آشنا کند.
فیلم «موضوع خاکستری» یکی از فیلم‌های مهم و جالبی است که به نمایش می‌رسد، این اثر خانه سالمندان را تصویر می‌کند و به لحاظ انسانی بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم حتما این فیلم و فیلم بلند «سفر به خیر» را در کتار دیگر آثار به تماشا بنشیند.
وی اظهار کرد: انتخاب فیلم سفر بخیر کاملا با فکر و تعمدی بود تا بیننده ایرانی متوجه شود مردم اروپا نیز بسیار احساساتی هستند البته برخلاف تصور برخی از ما که گمان می‌کنیم مردم دیگر نقاط جهان به ویژه اروپایی‌ها احساساتی نیستند.
وی با بیان اینکه هلند به ساخت فیلم‌های تجربی اهمیت بسیار می‌دهد، ادامه داد: کشور هلند برخلاف کشورهای همسایه خود برای فیلم‌های تجربی اهمیت فوق العاده‌ای قائل است.
مدیرهنری هفته فیلم هلند به زمان و مکان افتتاحیه این هفته فیلم اشاره کرد و گفت: افتتاحیه ۵ مهرماه ساعت ۱۸ الی ۲۰ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و حداقل نمایش یک فیلم انیمیشن اسکاری نیز در برنامه خواهیم داشت که احتمالا در شب افتتاحیه به نمایش می‌رسد. در این مراسم «حبیب ایل بیگی» مدیرعامل انجمن سینمای جوان سخنرانی خواهند داشت و در ادامه سه فیلم روی پرده می‌رود. همچنین فیلم‌ها زیرنویس فارسی دارند.
هفته فیلم ایران هم می‌تواند در هلند برگزار شود
در ادامه این نشست دزواره در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگار‌ها مبنی بر اینکه فیلم‌های ایرانی هم می‌توانند تحت عنوان هفته فیلم ایران در کشور هلند به نمایش برسند، توضیح داد: به یقین چنین اتفاقی ممکن است البته نیاز به همکاری سفارت ایران در هلند دارد چراکه هفته فیلم هلند در ایران با همکاری سفارت و رایزن فرهنگی آن‌ها در کشور ما برگزار می‌شود.
«موریتزورهایدن» قائم مقام و جانشین سفیر هلند در ایران نیز در پاسخ به این پرسش، که مردم شما چقدر به سینمای بومی خودشان علاقه دارند و آیا سینمای هالیوود را ترجیح می‌دهند؟ گفت: در کشور ما سینمای هالیوود بسیار مورد توجه است اما این بدان معنی که سینمای هلند مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد، نیست. ما تولیدات و سینمای خودمان را داریم و کارگردان‌ها و بازیگرانی هلندی در هالیورد فعالیت می‌کنند و سینمای هلند در مخاطب خودش را در سراسر دنیا دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز