خبرگزاری کار ایران

پذیرش و آغاز معاملات اوراق مشارکت شهرداری مشهد در فرابورس

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۳۶

در پی درخواست شهرداری مشهد مبنی بر پذیرش اوراق مشارکت شهرداری مشهد به منظور تامین بخشی از منابع مالی پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد، هزار میلیارد ریال اوراق از روز دوشنبه ۳۱ شهریور پذیرش و معاملات ثانویه آن هم شروع خواهد شد.

ئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران اعلام کرد: فردا همزمان با پذیرش اوراق مشارکت شهرداری مشهد، معاملات ثانویه این اوراق هم شروع می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از فرابورس، علیرضا توکلی با اعلام این خبر افزود: در پی درخواست شهرداری مشهد مبنی بر پذیرش اوراق مشارکت شهرداری مشهد به منظور تامین بخشی از منابع مالی پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد، هزار میلیارد ریال اوراق از روز دوشنبه ۳۱ شهریور پذیرش و معاملات ثانویه آن هم شروع خواهد شد.

وی با اشاره به این که اوراق به صورت یک میلیون ورقه و به مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است ادامه داد: این اوراق با نرخ سود ٢٠ درصدی و سررسید اوراق ۲۷ اسفند ۹۶ با موعد پرداخت سود هر سه ماه تعیین شده که توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه توزیع می شود.

توکلی ضمن اشاره به این که شهرداری مشهد و دولت جمهوری اسلامی ایران هر یک به میزان ۵۰ درصد ضامن اوراق هستند خاطر نشان کرد: طی قرارداد ضمانت بین بانک تجارت و شهرداری مشهد، بانک تجارت تضمین پرداخت سود و اصل مبلغ این اوراق را از تاریخ انتشار تا زمان سررسید نهایی برعهده دارد.

وی همچنین تصریح کرد: کارگزاری بانک تجارت به عنوان مشاور پذیرش، تامین سرمایه کاردان به عنوان بازارگردان و سازمان حسابرسی به عنوان امین و حسابرس ارکان اوراق محسوب می شوند.

این مقام مسئول در خصوص شیوه بازارگردانی اوراق مبتنی بر حراج این گونه توضیح داد: دامنه مظنه حداکثر یک درصد، دامنه نوسان ۵۰ درصد، حداقل سفارش انباشته ۲ هزار برگه و حداقل تعهد معاملات روزانه ۲۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است؛ ضمن این که دوره زمانی بازار گردانی، از تاریخ پذیرش اوراق تا تاریخ سررسید مقرر شده است.

به گفته توکلی محدودیتی برای خرید حداکثری اشخاص حقیقی وحقوقی وجود ندارد و حداقل حجم هر سفارش هم یک ورقه خواهد بود. همچنین کارمزدها معاملات دست دوم اوراق بر اساس نرخ های مصوب فرابورس از خریداران و فروشندگان دریافت خواهد شد.

وی در پایان گفت: خرید اوراق مستلزم داشتن کد معاملاتی فعال بوده و همه سرمایه گذاران با مراجعه به یکی ازکارگزاری های عضو فرابورس می توانند نسبت به درخواست کد سهامداری اقدام کنند. همچنین خریداران باید هنگام خرید اوراق یک شماره حساب بانکی متمرکز به همراه شماره شبا برای واریز سود و اصل اوراق در سررسید های مربوطه اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز