خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

سدهای شرق تهران فقط ۵۰ میلیون مترمکعب آب دارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۳۰

به‌دلیل شرایط ویژه سد لار و همچنین وجود پنج مترمکعب فرار آب، انتقال آب از این سد را از پنج مترمکعب به ۲.۸ مترمکعب کاهش داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: هم‌اکنون در سدهای سامانه شرق تهران فقط ۵۰ میلیون مترمکعب آب باقی مانده است.

به‌گزارش ایلنا، " خسرو ارتقایی " با بیان اینکه با کاهش برداشت از سدها درصدد افزایش مدت بهره‌برداری هستیم، افزود: در زمان حاضر سد لار ۳۰ میلیون مترمکعب و لتیان ۴۵ میلیون مترمکعب آب دارد که از این میزان ۲۷ میلیون مترمکعب قابل استفاده نیست.

وی با بیان اینکه باید میزان ورودی و خروجی آب را به هم نزدیک کنیم تا چند روز بیشتر آب داشته باشیم، ادامه داد: به‌دلیل شرایط ویژه سد لار و همچنین وجود پنج مترمکعب فرار آب، انتقال آب از این سد را از پنج مترمکعب به ۲.۸ مترمکعب کاهش داده‌ایم.

ارتقایی با بیان اینکه عمق فرار آب سد لار بسیار بالا است و آب‌بندی سطحی در کف دریاچه هم اقتصادی نیست، گفت: آخرین تصمیم این است تا با جمع‌آوری آب از چشمه‌های پایین‌دست و محل‌های فرار آب، تونلی به‌طول ۲۹ کیلومتر از سد لار به سد لتیان اجرا شود تا بخشی از فرار آب این سد معادل ۱۷۰ میلیون مترمکعب را به لتیان منتقل کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: برای این طرح حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با اجرای آن، انتقال آب از حوزه لار به سمت تهران دوبرابر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز