خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حمایت اعلام کرد:

عودت اضافه دریافت ایرانسل و همراه اول به مردم

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۲۲

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بررسی تعرفه‌های بخش انرژی، حمل و نقل و مخابرات خبرداد و گفت: برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت، مقرر شد همراه اول و ایرانسل اضافه دریافتی‌ها به مردم را عودت دهند.

سید جواد تقوی در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: تلاش سازمان حمایت این است که به بخش خدمات ورود بیشتری داشته باشد و بر این اساس، در تعرفه های انرژی و حمل و نقل و مخابرات ورود کرده است.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت، مقرر شد هم همراه اول و هم ایرانسل اضافه دریافتی ها به مردم را عودت دهند و در بخش خدمات پس از فروش تلاش می کنیم بنگاهها برای خدمات قبل از فروش، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند.

وی همچنین با تشریح اهم اقدامات راهبردی این سازمان در سال گذشته تصریح کرد: حمایت از تولید و صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده، قیمت گذاری کالا، نظارت و بازرسی، اطلاع رسانی و پرداختن به حوزه ساختار سازمانی و مسائل آموزشی و پژوهشی از جمله اقدامات این سازمان است.

به گفته تقوی، در بخش حمایت از تولید تکنیکهای کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی مدنظر بوده است و بدین منظور از نرم افزارهای مختلف مثل سامانه اعلام موجودی استفاده کردیم چرا که موجودی شبکه انعکاسی از شرایط واقعی بازار و روند قیمتها را می داد.

وی اظهار داشت: ایجاد پایگاه اطلاع رسانی تولیدات داخلی و توسعه بانک اطلاعاتی و سیستم الکترونیکی ناظران افتخاری شامل مردمی کردن بخش نظارت و سعی در بهره‌گیری از حوزه ها و اقشار مختلف از دیگر برنامه های سازمان در سال گذشته بوده است.

تقوی با اشاره به سامانه مدیریت گزارش افزود: پایگاه اطلاع رسانی قیمت و مدیریت و راهبری سامانه جامع بازرسی و نظارت سازمان حمایت فعال است.

وی تصریح کرد: در بخش حمایت از حقوق مصرف کننده انجمن های حمایت را باید فعال می کردیم و بدین منظور بیش از ۴۰۰ انجمن در کشور فعال است اما تلاش می کنیم بر اساس اولویتها انجمن ها را درگیر کار حمایت از حقوق مصرف کننده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دو مقوله قیمت گذاری و تعیین ضوابط قیمت گفت: قیمت گذاری در سازمان در چارچوب قانون برنامه است و شامل کالاهای اساسی، انحصاری و خدمات عمومی است که در بحثکالاهای انحصاری دستورالعمل قیمت به شورای رقابت واگذار شده و باید این دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ کند که متاسفانه الان این شورا به قیمت گذاری ورود کرده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مسائل نظارتی بنا داریم اولین اقدامات پیشگیرانه از تخلف را دنبال کنیم و به جای مچ گیری فضا را بهبود بخشیم تا تخلفی صورت نگیرد و اینها را در قالب طرحهای نظارتی ویژه دنبال می کنیم.

به گفته تقوی برنامه تحلیلی از گزارشات مردمی از کمبود و گرانی در قالب سامانه ۱۲۴ جزو برنامه های این سازمان هست و بر اساس اولویت بندی غذایی این گزارشات به جلسات تنظیم بازار ارائه می شود و بر اساس آن تامین کمبود و تحلیل دلایل گرانی انجام می گیرد.

وی برگزاری ۱۳ هزار نفر ساعت کار آموزشی را از دیگر برنامه های موزشی و پژوهشی این سازمان عنوان کرد و گفت: با همکاری موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ۴۵ عنوان آموزشی را سال قبل برگزار کردیم و عمدتا طرحهای مطالعاتی در توزیع، تامین، قیمت، موجودی و عرضه و تقاضا است.

تقوی همچنین از اصلاح و تایید ساختار جدید سازمان پس از ادغام دو وزارتخانه، در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز