خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

مردم با مشارکت در نگهداری راه‌ها به حفظ جان خود کمک می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۰۷

علائم راهنمایی و رانندگی بمنظور افزایش ایمنی و حفظ جان مردم در طول راه‌ها نصب می شود اما متاسفانه در جاده‌های بین شهری و محورهای روستایی استان دیده شده که برخی از افراد در نگهداری آنها غفلت و سهل انگاری می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مشارکت مردم در نگهداری راه ها و علائم راهنمایی و رانندگی منصوبه در آنها، افزایش ایمنی و حفظ جان آنان را در پی دارد.

به گزارش ایلنا از گرگان، علی بخش رستمی گفت: علائم راهنمایی و رانندگی بمنظور افزایش ایمنی و حفظ جان مردم در طول راه‌ها نصب می شود اما متاسفانه در جاده های بین شهری و محورهای روستایی استان دیده شده که برخی از افراد در نگهداری آنها غفلت و سهل انگاری می کنند.

به گفته وی، این موضوع بویژه در آن دسته از تابلوها و علائمی مانند خطرنماها، مسیرنماها، بال کبوتری ها، چراغ های چشمک زن سولار دو خانه ای و گاردریل ها که در ارتفاع ۵/۱ متر از سطح جاده نصب می شوند و دسترسی مردم به آنها آسان تر است، دیده می شود.

رستمی با بیان اینکه سالانه هزینه هنگفتی صرف خرید، تجهیز و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در طول راه ها می شود، اضافه کرد: سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد ریال اعتبار صرف خرید تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی سطح جاده ها شد و امسال نیز همین مقدار اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، فرهنگ سازی و مشارکت مردمی را، راهکاری مهم در نگهداری این سرمایه های مهم ملی بیان کرد و گفت: امسال که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده باید همه با هم تلاش کنیم تا فرهنگ استفاده از راه ها و علائم منصوبه در آنها با ارتقای سطح دانش و اطلاعات مردم افزایش یابد چرا که مشارکت در حفظ این موارد منجر به کاهش تصادفات و افزایش درآمدهای اقتصادی اجتماعی و در نهایت رفاه مردم خواهد شد.

وی یادآور شد: شماره تماس ۵-۳۲۲۲۳۱۳۱ - ۰۱۷ مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان آماده دریافت هر گونه اطلاعات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز