خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

نماینده سینمای ایران در اسکار؛ پایان شهریور معرفی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۴۳۷

قطعا قبل از اول مهرماه نماینده ایران برای اسکار معرفی می‌شود زیرا مراحل اداری و ارائه مدارک، مستندات و مواد تبلیغاتی مربوط به اکران عمومی فیلم در ایران به آکادمی زمان‌بر است و باید هرچه زود‌تر انجام شود.

جلسات انتخاب فیلم نماینده ایران برای اسکار درحال برگزاری است و ۱۰ فیلم برای بررسی بیشتر در مرکز مباحثات هیات انتخاب قرار گرفته‌اند.

امیر اسفندیاری(سخنگوی کمیته انتخاب فیلم ایران برای اسکار) به خبرنگار ایلنا گفت: بنا به روال مسبوق، با تعامل سازمان سینمایی، خانه سینما و بنیاد سینمایی فارابی، کمیته‌ای تشکیل شد که مسئولیت بررسی کلیه فیلم‌های اکران شده در فاصله زمانی مقرر و معرفی فیلم برگزیده ایرانی برای رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: مشخصا اولین شرط برای حضور در این کمیته این بود که هیچکدام از اعضاء نباید فیلمی داشته باشند یا در فیلمی ذی نفع باشند.

اسفندیاری گفت: در نخستین جلسه؛ آقایان محمدمهدی عسگرپور(مدیرعامل خانه سینما) و محمدرضا جعفری جلوه(مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی) برای خوشامدگویی به اعضاء و تاکید بر نکات مثبت این تعامل حضور داشتند و جلسات بعدی نیز با حضور اعضاء کمیته که نمایندگان مورد توافق خانه سینما، سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی هستند، برگزار شده است. همانطور که در نخستین جلسه نیز به اعضاء اعلام شده است، رای نهایی قطعا از حمایت کامل نهادهای مذکور برخوردار خواهد بود.

وی درباره شرایط فیلم‌هایی که توانسته‌اند جزء نامزدهای اولیه معرفی شوند؛ گفت: اولین شرط این است که این فیلم‌ها باید از ۹ مهرماه ۹۲ تا ۸ مهرماه ۹۳ اکران شده باشند و ما باید بتوانیم با تکمیل فرم‌ها و ارائه و ارسال اسناد لازم به کمیته برگزاری مراسم اسکار نشان دهیم که فیلم برگزیده بنا به عرف معمول در کشورمان، به منظور بهره اقتصادی مالکان فیلم و صاحبان سالن سینما، با تبلیغات مرسوم و فروش بلیط برای حداقل یک هفته متوالی، اکران عمومی شده است.

اسفندیاری با اشاره به اینکه داشتن پخش کننده خارجی قطعا تاثیر مثبتی در شانس نماینده ایران در مراسم اسکار دارد؛ افزود: هرچند داشتن پخش کننده قوی در آمریکا یک امتیاز است و تعدادی از فیلم‌هایی که نامزد معرفی از ایران به عنوان نماینده هستند پخش کننده‌هایی خارجی هم دارند، اما اولویت اول این کمیته انتخاب فیلمی است که نماینده خوبی برای سینمای ایران باشد و شایستگی‌های لازم برای نمایندگی کشورمان را داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع مهم برای فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی‌‌ همان یک فیلمی است که ما در مرحله نهایی معرفی می‌کنیم.

اسفندیاری همچنین گفت: قطعا قبل از اول مهرماه نماینده ایران برای اسکار معرفی می‌شود زیرا مراحل اداری و ارائه مدارک، مستندات و مواد تبلیغاتی مربوط به اکران عمومی فیلم در ایران به آکادمی زمان‌بر است و باید هرچه زود‌تر انجام شود.

از میان فیلم‌های آذر، شهدخت، پرویز و دیگران؛ استرداد؛ امروز؛ برف؛ تنهای تنهای تنها؛ چ؛ خسته نباشید؛ خط ویژه؛ زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و سر به مهر؛ یک فیلم به اسکار معرفی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز