خبرگزاری کار ایران

نماینده رودبار در مجلس:

واگذاری سهام «گیلانا» پیش شرط تحقق مطالبات کارگران است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۴۲۹

«نگرانی ۱۵۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا از بابت پرداخت نشدن ۱۵ ماه مطالبات معوقه قابل درک است اما در شرایط کنونی زمانی می‌توان پرداخت این معوقات را از سرمایه‌گذار جدید مطالبه کرد که تکلیف وی در مقام مالک بخشی از سهام کارخانه مشخص شده باشد.»

به گفته نماینده رودبار در مجلس، مشکلات صنفی کارگران کارخانه کاشی گیلانا زمانی برطرف خواهد شد که مالکیت سهام مدیر قبلی این کارخانه که اکنون در زندان است، به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

«عطاالله حکیمی» در پنجمین روز از آغاز اعتصاب کارگران کارخانه گیلانا به ایلنا گفت: نگرانی ۱۵۰ کارگر این کارخانه از بابت پرداخت نشدن ۱۵ ماه مطالبات معوقه قابل درک است اما در شرایط کنونی زمانی می‌توان پرداخت این معوقات را از سرمایه‌گذار جدید مطالبه کرد که تکلیف وی در مقام مالک بخشی از سهام کارخانه مشخص شده باشد.

وی بایادآوری اینکه اشتباهات مدیریت قبلی کاشی گیلانا باعثبه وجود آمدن مشکلات کنونی شده است، افزود: ظاهرا پس از آنکه مدیریت قبلی به دلیل گرفتاری‌های حقوقی بازداشت می‌شود طی توافقی کتبی مسئولیت اداره این واحد صنعتی را برای مدت سه سال به مدیریت جدید واگذار می‌کند اما زمانی که مدیرجدید در راستای اجرای این توافق مسئولیت کارخانه کاشی گیلانا را برعهده می‌گیرد تازه متوجه عمق بحران می‌شود و بنابراین ادامه حضور خود در این واحد تولیدی را منوط به انتقال مالکیت بخشی از سهام کارخانه می‌کند.

حکیمی افزود: از آنجا که مسئله انتقال مالکیت سهام کارخانه کاشی گیلانا دیر‌تر از مسئله واگذاری مدیریت این واحد تولیدی مطرح ‌شده است در نتیجه هنوز خواسته سرمایه گذار جدید کارخانه کاشی گیلانا تامین نشده است.

نمانیده رودبار در مجلس افزود: براساس منطق اقتصادی، مدیریت جدید کارخانه در مقام سرمایه گذار خواستار تضمین فعالیت‌های اقتصادی است که وی برای این واحد صنعتی در نظر گرفته است و این تضمین تنها از طریق منتقل شدن بخشی از سهام کارخانه که به مدیر قبلی تعلق دارد تامین می‌شود.

وی افزود: درغیر این صورت با شرایط کنونی اقتصادی و مشکلاتی که ویژه کارخانه کاشی گیلاناست هیچ تضمینی برای بازگشت سرمایه‌گذاری مدیریت جدید وجود ندارد.

به باور این نماینده مجلس، چنانچه این مشکل مرتفع شود مسئولان اداری رودبار تازه می‌توانند از سرمایه گذار جدید در مورد چگونگی پرداخت مطالبات معوقه ۱۵۰ کارگر این کارخانه تضمین بخواهند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط چاره‌ای نیست جز‌ آنکه ابتدا خواسته‌های منطقی مدیر و سرمایه‌گذار جدید کاشی گیلانا در مقام کارفرمای تامین شود.

وی در عین حال با محترم شمردن نگرانی‌هایی که از بابت پرداخت نشدن ۱۵ ماه حقوق معوقه برای کارگران این واحد صنعتی ایجاد شده است، افزود: به موجب قانون کار بازگرداندن این مطالبات بخشی از تعهدات کارفرمای جدید کاشی گیلاناست، اما در شرایط کنونی ابتدا باید تکیلف کارفرمای جدید مشخص شود تا بعد از آن بتوان از وی پرداخت دیون کارگران را مطالبه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز