خبرگزاری کار ایران

صدور ویزای ۱۵ روزه برای اتباع ایرانی در مبادی ورودی به نخجوان

کد خبر : ۲۰۶۲۸۴

در جهت عملیاتی شدن توافقات نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس دریافت یادداشت رسمی از وزارت امور خارجه آذربایجان از امروز ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، روادید پانزده روزه برای اتباع ایرانی در مرزهای جلفا و پلدشت صادر خواهد شد.

از امروز برای اتباع ایرانی در مبادی ورودی به نخجوان روادید پانزده روزه صادر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محسن مولائی، کنسول سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان با اعلام این خبر گفت: در جهت عملیاتی شدن توافقات نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس دریافت یادداشت رسمی از وزارت امور خارجه آذربایجان از امروز ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، روادید پانزده روزه برای اتباع ایرانی در مرزهای جلفا و پلدشت صادر خواهد شد.

او گفت: این روادید مخصوص نخجوان است و شامل سفر به دیگر شهرهای جمهوری آذربایجان از جمله باکو نمی‌شود.

مولائی گفت: اتباع ایرانی که از ترکیه و مرز صدرک وارد نخجوان می‌شوند نیز می‌توانند با دریافت ویزا در این مرز وارد نخجوان شوند. ۱۰ یورو هزینه صدور ویزا برای هر ایرانی است که در مبادی یادشده دریافت می‌شود.

کنسول سفارت کشورمان در باکو ابراز امیدواری کرد که این اقدام در رونق تجارت و گردشگری بین دو کشور به‌خصوص استان‌های هم‌جوار با نخجوان موثر باشد.

وی با تاکید بر این که ایران همیشه از ایجاد تسهیلات در تردد اتباع دو کشور حمایت می‌کند، افزود: به همین دلیل چند سال است کشورمان به صورت یک‌جانبه اخذ ویزا برای اتباع آذربایجانی را لغو کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز