خبرگزاری کار ایران

فرهنگ‌سازی از رکن‌های اصلی است؛

هاشمیان: بازیکن دوپینگی تا فردا مهلت دارد / درخواست‌ استیناف معمولا موفقیت‌آمیز نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۲۷۸

حدود ۴۰ نمونه تست کنترل دوپینگ از بازیکنان لیگ برتری گرفته شده و منتظر پاسخ آزمایشگاه هستیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه مهلت بازیکن دوپینگی فردا به پایان می‌رسد، گفت: بازیکن مورد نظر تا بعدازظهر روز ۳۰ شهریورماه مهلت دارد تا درخواست استیناف خود را ارائه کنند.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان گفت: حکم کمیته انضباطی این بازیکن، روز چهارشنبه ابلاغ شده و بر اساس حکم اولیه، وی به مدت ۲ سال از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم است.

وی افزود: طبق آیین نامه، این بازیکن تا پایان وقت اداری فردا یکشنبه ۳۰ شهریورماه مهلت دارد تا درخواست استیناف خود را ارائه کند و چنانچه در خواستی از طرف وی ارائه نشود، حکم کمیته انضباطی، قطعی تلقی می‌شود و مشخصات کامل بازیکن از طریق سایت رسمی فدراسیون و رسانه‌های عمومی اعلام خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: طبق قوانین اگر بازیکن درخواست استیناف خود را ارائه کند به مدت یک هفته از درخواست خود، مهلت دارد تا اسناد، مدارک و دلایل کافی به کمیته استیناف ارائه کند و پس از بررسی درخواست بازیکن از سوی کمیته استیناف، رأی نهایی اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته پزشکی گفت: تجربه نشان می‌دهد به طور معمول در احکام دوپینگ، درخواست‌های‌استیناف معمولا موفقیت‌آمیز نبوده و علت این است که کلیه اقدامات لازم با حساسیت بالا در کمیسیون بدوی انجام و به همین خاطر با دقت برای صدور احکام انضباطی به این موضوع رسیدگی می‌شود، شانس اینکه بازیکن، مورد جدیدی را در استیناف مطرح کند که در حکم تاثیری داشته باشد کم است، اما بازیکن و یا هر فردی که تحت تاثیر رأی قرار می‌گیرد، حق دارد که درخواست استیناف کند.

وی در ادامه از ۴۰ نمونه تست کنترل دوپینگ در طول ۸ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال خبر داد و گفت: حدود ۴۰ نمونه تست کنترل دوپینگ از بازیکنان لیگ برتری گرفته شده و منتظر پاسخ آزمایشگاه هستیم که معمولا بین ۳ تا یک ماه طول میک‌شد تا آزمایشگاه مربوطه نتایج را به کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اعلام کند.

هاشمیان درخصوص تمرکز این کمیته درباره بحث‌های آموزشی گفت: برنامه‌های آموزشی ما ادامه‌دار خواهد بود و دلیل آن این است که موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی، یکی از رکن‌های اصلی مبارزه با دوپینگ است. صرفا انجام نمونه‌گیری از بازیکنان کافی نیست تا از پدیده شوم دوپینگ جلوگیری شود. بر همین اساس در بحثآموزش تلاش‌های مضاعفی خواهیم داشت تا با اجرای برنامه‌های مدون و فرهنگ سازی بتوانیم این پدیده شوم را درمیان ورزشکاران از بین ببریم.

وی با اعلام اینکه کمیته پزشکی آمادی دارد تا با اعزام مدرسین خود به استان‌ها و باشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی مبانی مبارزه با دوپینگ را برگزار کند، گفت: ما طبق تقاضای باشگاه‌ها و هیات‌های استانی نسبت به اعزام مدرسین خود اقدام می‌کنیم تا دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم. در واقع برگزاری دوره‌های آموزشی مبانی مبارزه با دوپینگ توسط هیات‌های فوتبال یک تکلیف الزامی است و همانطور که در سال‌های گذشته هیات‌های فوتبال این همکاری را با ما داشته‌اند امیدواریم امسال نیز این روند ادامه دار باشد و به تدریج با برنامه‌ریزی دقیق در مراکز استان‌ها حاضر شویم و دوره‌هایی مختلفی را در این رابطه برگزار کنیم.

هاشمیان درپایان گفت: آمادگی خود را برای باشگاه‌ها به منظور آموزش چهره به چهره اعلام کرده‌ایم و نکته حانز اهمیت این است که تمامی هزینه‌های مربوط به اعزام مدرسین را فدراسیون فوتبال تقبل کرده و برای متقاضیان هزینه‌ای از طرف باشگاه‌ها و هیات‌ها پرداخت نمی‌شود. برهمین اساس از مخاطبین می‌خواهم با جدیت با این موضوع برخورد کنند و بحثآموزش را دست کم نگیرند. زمانی در امر دوپینگ موفق هستیم که فرهنگ‌سازی کرده و از مسیر تغییر باورها و تصورات ورزشکاران در بحثاستفاده از داروهای ممنوعه حرکت کنیم و تا زمانی که باورهای ذهنی تغییر نکند امر مبارزه با دوپینگ به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز