خبرگزاری کار ایران

نتایج نهایی انتخابات افغانستان فردا اعلام می‌شود

کد خبر : ۲۰۶۲۷۶

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری فردا به طور رسمی اعلام خواهد شد.

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان فردا – یکشنبه – به طور رسمی اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نور محمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری فردا به طور رسمی اعلام خواهد شد.

در همین حال، اعضای ارشد ستادهای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گفته‌اند که تمام اختلاف‌های دو طرف بر سر تشکیل دولت وحدت ملی برطرف شده است.

«عبدالله عبدالله» و «اشرف‌غنی احمدزی» متن توافق‌نامه‌ای را تنظیم کرده‌اند که در چهار صفحه است و جزئیات تقسیم قدرت و چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی را شامل می‌شود.

اعضای ستاد عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی می‌گویند که اختلافاتشان کاملا حل شده است و دو طرف بر سر تقسیم ۵۰-۵۰ قدرت در قوه مجریه و قوه قضاییه توافق کرده‌اند.

نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان فروردین ماه سال جاری برگزار شد و در پی آن، دو نامزد از بین هشت نامزد انتخابات، به دور دوم رفتند. دومین دور این انتخابات هم خرداد ماه برگزار شد.

قرار بود با اعلام نتیجه نهایی انتخابات، مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید افغانستان حدود دو ماه پیش برگزار شود، اما اختلافات بر سر نتایج انتخابات، اعلام نتیجه را به تاخیر انداخت.

ستاد عبدالله عبدالله اصلی‌ترین معترض به اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان بوده است و دو طرف بر سر این موضوع، اختلافاتی جدی داشته‌اند ولی دو عضو ستاد اشرف‌غنی احمدزی گفته‌اند که در این زمینه هم پیشرفت زیادی حاصل شده است.

در پی میانجی‌گری سازمان ملل متحد و آمریکا، دو نامزد انتخابات توافق کرده‌اند که با پایان بررسی‌ها و اعلام نتیجه نهایی، دولت «وحدت ملی» تشکیل دهند.

در ماه‌های گذشته، چندین ‌‎بار گزارش‌هایی از توافق دو طرف منتشر شد، ولی به مرحله نهایی نرسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز