خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر خارجه نروژ:

امکان رسیدن به توافق حتی قبل از ۳ آذر وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۰۷۷

از این سیاست توهم‌آمیز که با تقویت یک گروه تروریستی، قادر به دفع تهدیدات گروه تروریستی دیگری باشیم، باید پرهیز کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات کنونی ایران و ۱ + ۵ در نیویورک، خطاب به همتای نروژی خود گفت: اگر طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد، امکان رسیدن به توافق حتی قبل از ۳ آذر وجود دارد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف عصر جمعه به وقت محلی، با بورگه برنده در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱ + ۵ و همچنین تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

ظریف با اشاره به آخرین تحولات عراق گفت: در شرایطی که امنیت عراق در مرکز و شمال این کشور از سوی گروه تروریستی داعش مورد تهدید قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران کمک‌های خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد برخی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در برخورد با تحولات منطقه مهم و راهبردی خاورمیانه و بویژه سوریه و عراق را به دور از واقع‌بینی توصیف و بر ضرورت اصلاح این رویکرد و توجه به خواست و انتخاب ملت ها تاکید کرد.

وی تهدید گروه‌های تروریستی فعال در منطقه را جدی دانست و افزود: از این سیاست توهم‌آمیز که با تقویت یک گروه تروریستی، قادر به دفع تهدیدات گروه تروریستی دیگری باشیم، باید پرهیز کرد.

وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار ضمن تصریح بر نفوذ و نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: اگر هوشیاری و دخالت به موقع ایران در مقابله با تهدید گروه داعش نبود، این گروه بر بسیاری از مناطق مهم و راهبردی سوریه و عراق سلطه می یافت.

بورگه برنده روابط دو جانبه ایران و نروژ را رو به پیشرفت و گسترش توصیف کرد و افزایش تماس‌ها را فرصتی مناسب برای تقویت مناسبات در حوزه‌های مختلف دانست.

وزیر امور خارجه نروژ در پاسخ به تاکید ظریف مبنی بر توجه بیشتر به حل مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم آن کشور و ضرورت حل مشکلات آنها وعده داد: این موضوع را پیگیری و برای حل آنها تلاش کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز