خبرگزاری کار ایران

به همت اداره ارشاد اسلامی فومن؛

مراسم نکوداشت شیون فومنی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۰۷۶

شیون فومنی همواره در شعرهای خود از موسیقی کوتاه استفاده می‌کرد که موجب فراگیری آثارش شده بود.

فیروز فاضلی در همایش بزرگداشت میراحمد فخری‌نژاد متخلص به شیون فومنی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن اظهار کرد: شعرهای شیون فومنی نوعی شعر نمایشی و خارج از حال تک بعدی است.

به گزارش ایلنا از قومن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان توانایی شیون فومنی در سرودن شعر را مثال‌زدنی خواند و تصریح کرد: شیون فومنی همواره در اشعار خود کاراکتر‌ها و جملات را به بهترین و رسا‌ترین نحو توصیف می‌کرد.

وی با تاکید بر سبک‌های شیون فومنی افزود: شیون همواره در شعرهای خود از موسیقی کوتاه استفاده می‌کرد که موجب فراگیری آثارش شده بود.

فاضلی آثار شیون فومنی را نایاب و بزرگ خواند و افزود: شاعران بزرگ هرگز در آخر اشعار را به جایی ختم نمی‌کنند و پایان شعر را به مخاطبان آن واگذار می‌کنند تا خودشان اندیشه کنند.

وی شعرهای شیون را تاثیرگذار خواند و گفت: شیون همواره تراژدی را برای تحلیل شخصیت‌ها استفاده می‌کرد.

حسین شهیدزاد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن نیز در مراسم مذکور برگزاری آن را حاصل برنامه‌ریزی و پیگیری یک ماهه همکاران خود دانست.

چند نفر از شاعران اردبیلی و گیلانی در رثای شیون فومنی ابیاتی را برای حضار قرائت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز