خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

مخالف انتقال آب خزر هستم / مصرف آب شهروندان تهرانی دو برابر استاندارد جهانی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۰۰۹

در حال حاضر تمام آب اطراف، به تهران آورده شده است اما در عین حال باز هم این میزان آب پاسخگوی نیاز تهرانی‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از سد لار در جمع خبرنگاران در خصوص طرح انتقال آب دریای خزر به دشت سمنان، گفت: هنوز نسبت به انجام این کار موافقت نشده است و در حال حاضر هیچ اظهار نظری نیز نشده است و لذا ما موافق این طرح نیستیم.

وی با بیان اینکه عدم مدیریت درست در حوزه باعثشده چنین شرایطی پیش آید، افزود: متاسفانه مشکل ما در مدیریت آب درحوزه از است به طوری که در حال حاضر مازندران منابع آب خوبی دارد اما با توجه به اینکه فاضلاب این منطقه تصفیه نمی‌شود و همچنین مدیریت مناسبی در منابع آب موجود نداریم این مشکلات به وجود آمده است.

ابتکار تصریح کرد: مشکلات کنونی آب به خاطر مدیریت نادرست آب در دولت گذشته بوده ضمن اینکه تاخیر در انجام برنامه‌ها طی سال‌های گذشته باعثمواجهه با چنین مشکلاتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر منابع آب به درستی مدیریت شود و با صرفه جویی بتوانیم مصرف آب را کاهش دهیم مشکلات تا حدی حل می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر الگوی مصرف آب از شهری تا کشاورزی و صنعتی درست و استاندارد نیست به طوری که مصرف آب شهروندان تهرانی دو برابر استاندارد جهانی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به الگوی نامناسب آبیاری در کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از آب در بخش کشاورزی از دست می‌رود. بنابراین چاره‌ای نداریم که آب را از حوزه‌ای به حوزه‌ای دیگر منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام آب اطراف، به تهران آورده شده اما در عین حال باز هم این میزان آب پاسخگوی نیاز تهرانی‌ها نیست چرا که افزایش جمعیت غیرمنطقی این مسائل را موجب شده است.

وی ادامه داد: بهتر است که ابتدا مصارف اصلاح و بعد منابع به درستی مدیریت شود.

وی در خصوص اینکه آیا قرار نیست به کشاورزی در زمینه کاهش مصرف آب توصیه‌ و یا اخطارهایی داده شود، توضیح داد: برای آبیاری تحت فشار دولت ۸۵ درصد تسهیلات می‌دهد که در بودجه ۹۳ نیز گنجانده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز