خبرگزاری کار ایران

با روشن شدن مشعل بازی ها؛

هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچئون رسما آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۵۲

ایران در دوره گذشته این بازی های در گوانگجوی چین با کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۲۴ برنز به عنوان چهارمی دست یافت.

هفدهمین دوره بازی های های آسیایی رسما آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازی های آسیایی در اینچئون کره جنوبی رسما آغاز شد و مشعل بازی ها نیز نیز توسط چند چهره مطرح ورزش کره بخصوص ۲ ورزشکار خردسال این کشور روشن شد. این مراسم در مجموعه ورزشی اصلی اینچئون به نام " مین استادیوم " با گنجایش ۶۰ هزار نفر برگزار شد.

در این مراسم شیخ احمد الفهد الصباح، رییس شورای المپیک آسیا به همراه مقامات کشوری و مسئولین برگزار کننده این بازی ها سخنرانی کردند و به ورزشکاران خوشامد گفتند. همچنین ورزشکاران نیز رژه رفتند. در مجموع ۴۵ کشور با حدود ۱۰ هزار ورزشکار در ۳۶ رشته در هفدهمین دوره بازی های آسیایی حضور خواهند داشت.
کاروان ورزش ایران در این دوره از بازی های آسیایی با تعداد ۲۷۶ ورزشکار در ۲۲ رشته در این پیکارها حضور خواهد داشت. پرچمداری کاروان کشورمان در رژه مسابقات بهداد سلیمی، وزنه بردار فوق سنگین و قهرمان ایران و جهان است.

کیومرثهاشمی و شاهرخ شهنازی، رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مقامات ارشد ورزش ایران هستند که در مراسم افتتاحیه بازی ها حضور دارند. این برای سومین بار است کره جنوبی میزبان بازی‌های آسیایی می‌شود. کره‌ای‌ها پیش از این در سال‌های ۱۹۸۶ در سئول و ۲۰۰۲ در بوسان، میزبان این رویداد مهم بوده اند. این بار نیز ایچئون، جایی که سومین شهر بزرگ کره جنوبی به حساب می آید، برگزار کننده این رقابت هاست.

هفدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی از ۲۸ شهریور تا ۱۲ مهر ماه برگزار خواهد شد. ایران در دوره گذشته این بازی های در گوانگجوی چین با کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۲۴ برنز به عنوان چهارمی دست یافت.

اندونزی میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

شورای المپیک آسیا OCA امروز اعلام کرد بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۸ در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار خواهند شد. پس از آنکه ویتنام درخواست خود را پس گرفت، اندونزی اعلام آمادگی کرد تا میزبان این بازی ها باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز