خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان؛

پرونده جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه‌های آزاد لرستان بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۲۸

مجوز راه‌اندازی ۵۲ رشته تحصیلی شامل ۲۲ رشته دکترای تخصصی و ۲۹ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آزاد لرستان اخذ شد.

مدیر آموزش ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: پرونده جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی در هیات جذب دانشگاه‌های آزاد لرستان در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا از خرم آباد، بهروز دوستی در نشست خبری که در محل ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان برگزار شد، گفت: مجوز راه‌اندازی ۵۲ رشته تحصیلی شامل ۲۲ رشته دکترای تخصصی و ۲۹ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آزاد لرستان اخذ شد.

مدیر آموزش ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: پرونده جذب ۱۰۰ عضو مدیر آموزش ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان با بیان این که در فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های آزاد لرستان نسبت به جذب دارندگان مدرک دکترا و یا دانشجویان دکترا اعلام نیاز شده است، گفت: در حال حاضر ۴۴۰ مدرس تمام وقت، ۱۵ مدرس نیمه‌وقت و ۱۶۷۵ مدرس حق التدریس در دانشگاه‌های آزاد لرستان تدریس می‎کنند.

قنبری تصریح کرد: به ازای هر دانشجو ۸۰ مدرس در دانشگاه‌های آزاد لرستان تدریس می‌کنند که این تعداد، میزان خوبی محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ رشته از رشته‎های دکترای تخصصی که مجوز آن‌ها اخذ شده است در دانشگاه آزاد خرم آباد و ۱۰ رشته در دانشگاه آزاد بروجرد راه‎اندازی می‎شود، افزود: پذیرش دانشجو در ۱۹ رشته دکترای تخصصی از مهرماه و در ۳ رشته در بهمن‌ماه صورت می‎گیرد.

معاون ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: رشته‎های مورد نظر در مقطع دکترا عمدتاً جزو رشته‌های فنی و مهندسی هستند و بر اساس نیاز جامعه پیشنهاد و مجوز آن‌ها اخذ شده است.

دوستی ادامه داد: رشته‎هایی نیز که در مقطع کارشناسی ارشد مجوز آن‌ها اخذ شده است، ۲۹ رشته است که ۱۸ رشته آن‌ها در دانشگاه آزاد خرم‌آباد، ۶ رشته در الیگورز و ۵ رشته در دورود راه‎اندازی می‎شود.

وی تصریح کرد: با صدور مجوز رشته‎های جدید، تعداد رشته‎های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های آزاد لرستان به ۲ برابر یعنی ۱۲۰ رشته افزایش یافته است که از این حیثدانشگاه‌های آزاد لرستان دارای مقام اول هستند.

معاون ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط دکتر علی‌محمد رنجبر نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های آزاد لرستان، مرکزی و همدان برای اخذ مجوز رشته‎های تحصیلات تکمیلی در

دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: مجوز رشته‎های صادر شده بر اساس مطالعه صورت گرفته است.

دوستی از دانشگاه آزاد بروجرد به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشتاز کشور در زمینه توسعه رشته‎های پزشکی نام برد و افزود: رشته دندان‌پزشکی با امکانات بی‎نظیر در سطح کشور از سال ۹۲ در این دانشگاه راه‎اندازی شده است و مجوز راه‎اندازی رشته دکترای حرفه‎ای داروسازی نیز از وزارت بهداشت اخذ شده است و به زودی راه اندازی می‎شود.

وی با بیان این که در دانشگاه آزاد خرم‌آباد به عنوان دانشگاه مرکز استان از لحاظ توسعه رشته‌های پزشکی کار زیادی انجام نشده است، تصریح کرد: این در حالی است که دیگر دانشگاه‌های آزاد مراکز استان‌ها از حیثراه‎اندازی رشته‌های پزشکی خوب پیش رفته‌اند.

معاون ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان توسعه رشته‎های پزشکی در دانشگاه‌های آزاد لرستان را از اولویت‎های این دانشگاه برشمرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر دانشگاه آزاد بروجرد در دانشگاه آزاد دورود نیز در رشته پرستاری دانشجو پذیرش می‎شود.

دوستی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اخذ مجوز رشته‎های پرستاری و فوریت‎های پزشکی در دانشگاه آزاد خرم‌آباد تصریح کرد: هیات علمی مورد نیاز این رشته‎ها جذب و امکانات آزمایشگاهی و کتابخانه مرتبط با این رشته‎ها نیز راه‎اندازی و مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته‎اند؛ با این حال امیدواریم که از بهمن‌ماه در این رشته‎ها در دانشگاه آزاد خرم‌آباد دانشجو پذیرش شود.

وی با بیان این که در راستای راه‎اندازی رشته‎های گروه پزشکی در دانشگاه آزاد خرم‌آباد قراردادی را با سازمان تامین اجتماعی برای استفاده از امکانات بیمارستانی و نیروی انسانی این سازمان منعقد کرده‎ایم، ادامه داد: با دانشگاه علوم پزشکی نیز در حال رایزنی هستیم.

معاون ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: دورنمای ما راه‎اندازی رشته پهیات علمی در هیات جذب دانشگاه‌های آزاد لرستان در دست بررسی است.

محمد قنبری بیان داشت: در فراخوان اخیر جذب هیات علمی در دانشگاه‌های آزاد لرستان نسبت به جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی اعلام نیاز شد که پرونده آن‌ها در حال حاضر در هیات جذب در دست بررسی است.

وی افزود: با توجه به اینکه اخذ مجوز برخی از رشته به واسطه جذب اعضای هیات علمی جدید بوده است؛ بنابراین بنابر ابلاغ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد باید تا اواخر آبان سیر جذب این افراد به اتمام برسد؛ در غیر این صورت مجوز رشته‌های اخذ شده با مشکل مواجه می‎شود.

بررسی پرونده جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه‌های آزاد لرستان

وی در خصوص اصلاح هرم اعضای هیات علمی این دانشگاه ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر از مدرسین مربی دانشگاه‌های آزاد خرم‌آباد و بروجرد برای ارتقا به مرتبه استادیاری در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های خارج از کشور بورسیه شده‎‎اند.

مدیر آموزش ستاد هماهنگی دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: همچنین ۳۰ نفر از مدرسین استادیار این دانشگاه در شرف ارتقا به مرتبه دانش‌یاری هستند.

قنبری با بیان این که ۲۰ نفر مدرس دانش‌یار و همچنین ۱۰ نفر مدرس استاد تمام نیمه‌وقت در دانشگاه‌های آزاد لرستان تدریس می‎کنند، تصریح کرد: هرم هیات علمی در دانشگاه‌های آزاد لرستان اگر چه نیازمند به اصلاح است؛ اما این هرم نسبت دیگر دانشگاه‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز