خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی؛

نظارت وزارت ورزش، مانع کلاهبرداری کانون‌های ازدواج غیر مجاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۱۸

کانون‌های ازدواج آسانی که مجوز رسمی فعالیت از وزارت ورزش و جوانان دارند مجاز به ارایه خدمات به افراد هستند در غیر این صورت دستگاه‌های مسئول باید مانع ادامه فعالیت آن‌ها شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: کانون‌های ازدواج آسانی که مجوز رسمی فعالیت از وزارت ورزش و جوانان دارند مجاز به ارایه خدمات به افراد هستند در غیر این صورت دستگاه‌های مسئول باید مانع ادامه فعالیت آن‌ها شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم اباد، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ گفت: کانون‌های ازدواج آسانی که مجوز رسمی فعالیت از وزارت ورزش و جوانان دارند مجاز به ارایه خدمات به افراد هستند در غیر این صورت دستگاه‌های مسئول باید مانع ادامه فعالیت آن‌ها شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد برخی شرکت‌های کانون ازدواج آسان که اقدام به کلاهبرداری از زوج‌های جوان می‌کنند، گفت: نظارت بر عملکرد این کانون‌ها و بررسی مجوزهای آنان از اخاذی و کلاهبرداری‌ها جلوگیری می‌کند.

عباس قائیدرحمت ٬ با یادآوری فعالیت برخی افراد در قالب کانون‌های ازدواج آسان و اخذ وجه‌ از افراد٬ گفت: در صورتی که این کانون‌ها با داشتن مجوزهای لازم به فعالیت خود ادامه دهند ضرورتی به برخورد با آن‌ها نیست و تنها باید نظارت بر عملکرد آن‌ها افزایش یابد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه کانون‌های ازدواج آسان با هدف کمک به زوج‌های جوان برای تشکیل زندگی کار خود را آغاز کرده‌اند٬ افزود: فعالیت کانون‌های ازدواج آسان بر اساس قانون و ضوابط ابلاغی مشکلی ندارد اما اگر شکایتی از افراد در خصوص عملکرد این مراکز مطرح شود باید با جدیت تمام با این نوع کانون‌ها برخورد شود.

وی با بیان اینکه تشکیل NGOها در قالب انجام فعالیت‌های خیریه و ارایه خدمات در راستای خرید مسکن جوانان٬ ازدواج آسان یا اشتغال آنان در شرایط کنونی کشور بسیار مطلوب است٬ گفت: باید با حمایت و ساماندهی کانون‌های ازدواج آسان که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند به بهبود شرایط زندگی افراد و همچنین تشکیل خانواده آنان کمک کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: فعالیت کانون‌های ازدواج آسان اگر در چارچوب قانون و تحت نظارت نهادهای مسئول بتواند هزینه‌های ازدواج جوانان را کاهش دهد ثمرات خوبی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

وی با انتقاد از فعالیت برخی از کانون‌های ازدواج آسان خارج از قواعد تعیین شده، تاکید کرد: باید جلوی ادامه فعالیت کانون‌های ازدواج آسان که قصد کلاهبرداری از مردم دارند گرفته شود.

قائیدرحمت با بیان اینکه اگر NGO ها تخلف کند نتیجه کاهش نظارت‌هاست٬ افزود: مردم باید در قراردادهایی که با کانون‌های ازدواج آسان منعقد می‌کنند دقت لازم را به خرج داده و بندهای قانون را مدنظر قرار دهند تا در صورت رعایت نشدن مواد قانونی بتوانند شکایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز