خبرگزاری کار ایران

معاون ستاد دیه کشور خبر داد:

افزایش سقف پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۱۲

بر اساس ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی بند «ب» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور حداکثر وام پرداختی به مددجویان غیرعمد دیه کامل یک فرد مسلمان در ماههای حرام است.

معاون ستاد دیه کشور از افزایش سقف پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، محمدعلی ساری با اعلام این خبر گفت: بر اساس ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی بند «ب» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور حداکثر وام پرداختی به مددجویان غیرعمد دیه کامل یک فرد مسلمان در ماههای حرام است.

معاون ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی مزبور برای اولین بار در اقدامی کم‌سابقه پیش از سال جدید یعنی در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۲ به تصویب هیأت وزیران رسیده، گفت: در آن زمان هنوز نرخ دیه سال جدید معین نشده بود به همین جهت در جدول تعیین اقساط وام مددجویان تحت پوشش ستاد دیه حداکثر مبلغ تسهیلات پرداختی بر اساس دیه سال ۹۲ که مبلغی معادل یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تعیین شده بود پرداخت می‌شد.

ساری تصریح کرد: به عبارتی اگر فردی در یکی از ۴ ماه حرام در حادثه‌ای منجر به مرگ کسی می‌شد بر اساس جدول ‌آیین‌نامه سال ۹۳ تنها قادر بود برای پرداخت دیه ۲۰۰ میلیون تومانی تا سقف ۱۵۲ میلیون تومان از بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کند.

وی ادامه داد: بر این اساس ستاد دیه کشور طبق وظیفه قانونی خود از اداره کل اعتبارات بانک مرکزی درخواست کرد تا با طرح موضوع در شورای پول و اعتبار این سقف را به حداکثر دیه در ماههای حرام که مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است افزایش دهد.

معاون ستاد دیه کشور با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: مسئولان بانک مرکزی با ارسال نامه درخواستی ستاد دیه به دفتر هیأت دولت درخواست کردند تا جدول مزبور توسط هیأت وزیران اصلاح و جدول جدید ابلاغ شود که خوشبختانه این پیشنهاد در جلسه اخیر هیأت وزیران مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز