خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با ایلنا:

دست افراد سودجو و متخلف را در بحثمیوه قطع می کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۸۹

اصناف براساس فرامین مقام معظم رهبری درتعامل با دولت هر دستی که جهت فاصله انداختن بین نهادهای مدنی و صنفی بادولت را داشته باشد، یقینا قطع خواهد کرد.

رییس اتاق اصناف کشور گفت: میدان میوه و تره بار تهران به عنوان بزرگترین میدان میوه و تره بار کشور فاقد امکانات لازم است وبه معنای دیگر شهرداری تهران امکانات لازم را برای این میدان ایجاد نکرده است و حتی باید گفت این میدان سردخانه در هر غرفه و حجره ندارد.

علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران درگفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن گلایه از رسانه ملی در خصوص بررسی وضعیت میوه در سطح کشور، گفت: بهتر است در این خصوص بررسی های بهتری در دستور کار قرار گیرد و تنها به یک منطقه و بخش محدود نشود.

وی ضمن اشاره به جلسه روز گذشته خود با مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت معدن وتجارت و جواد تقوی سبزواری، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در خصوص بحثمیوه و چالشهای آن گفت: آقایان در شهرداری مقصراصلی موضوع میوه هستند اما دراین خصوص نیز اتحادیه سهل انگاری کرده است.

وی گفت: امروز فردی به عنوان کشاورز و باغدار وجود ندارد که بخواهد عرضه مستقیم محصول را به میادین میوه و تره بار کشور داشته باشد. امروز دلالان هستند که درامر توزیع میوه فعالیت می کنند ونه کشاورزان.

فاضلی تصریح کرد: امروز باید به این مهم نیز اشاره کرد که اشراف و نظارت کامل از تولید تا میدان را نداریم و از میدان تا بنگاههای کوچک نیز باز هم دلالها نقش پر رنگی دارند و اتحادیه مذکور هم به نوعی با آنان همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه نمی توان دلالان را از گردش و چرخه حذف کرد، گفت: دلال باید باشد اما دلال مفید، دلالی که بتوان بر عملکرد او نظارت کافی داشت و نه دلالی که هیچ نظارت وکنترلی برعملکرد او وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امروز یقینا اعلام می کنم باید برای حذف دلالان غیر مفید از تمامی توان استفاده خواهیم کرد و برای این کار در ابتدای امر باید میادین میوه و تره بار ساماندهی شوند.

شهرداری بیشتر تعامل داشته باشد

فاضلی تصریح کرد: میدان میوه و تره بار تهران به عنوان بزرگترین میدان میوه و تره بار کشور فاقد امکانات لازم است وبه معنای دیگر شهرداری تهران امکانات لازم را برای این میدان ایجاد نکرده است و حتی باید گفت این میدان سردخانه در هر غرفه و حجره ندارد.

وی اظهار داشت: به صورت تقریبی حجره های ۲۵۰ متری که از سوی شهرداری واگذار شده است هیچ گونه امکاناتی ندارد و فضای موجود آنان متاسفانه تبدیل به گاراژ و پارکینگ ماشین شده است.

فاضلی گفت: برخی حجره داران با همدستی دلالان، میوه را در فضایی که به عنوان بخش عمومی و محل عبورو مرور مردم است توزیع می کنند این در حالی است که شهرداری موظف است این مشکل را برطرف سازد و از بین ببرد.

وی ادامه داد: شاید آنها درگفتار چنین مباحثی را مطرح کرده اند که می خواهیم این مشکل را برطرف کنیم اما درعمل شاهد چنین اقداماتی نبوده ایم.

وی افزود: پلیس، استانداری، سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف و تا حدودی هم شهرداری تلاش برای سازمان دهی میادین میوه و تره بار کشور دارند اما نیاز به عزم، صبر، ‌قدرت و تعامل بین دستگاههای مرتبط است.

به گفته وی اگر بتوانیم میادین را سامان دهی کنیم بخش اعظمی از مشکلات برطرف خواهد شد.

فاضلی خاطرنشان کرد: باید فاکتورهایی یکسان با هولوگرام اتاق را در دستور کار قرار دهیم به طوری که تمامی حجره ها یک قیمت و با یک فاکتور کالا را ارائه دهند. باید مبادی خروجی میوه از میدان به طور جدی توسط بازرسان و حراست کنترل شود و اگر این کار را به درستی انجام دهیم سپس می توانیم بخشهای دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

وی اذعان داشت: در خصوص سطح شهر که اقدام دیگر ما در راستای برطرف کردن مشکل میوه در سطح کشور است باید با حمایت و هدایت سازمان حمایت، بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی گام به گام حرکت کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اصناف براساس فرامین مقام معظم رهبری درتعامل با دولت هر دستی که جهت فاصله انداختن بین نهادهای مدنی و صنفی بادولت را داشته باشد، یقینا قطع خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز