خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

مفاخر آذربایجان ستاره‌های درخشان آسمان فرهنگ و ادب ایران‌زمین هستند

کد خبر : ۲۰۵۸۶۷

مفاخر آذربایجان ستاره‌های درخشان آسمان فرهنگ و ادب ایران‌زمین هستند و در هیچ نقطهٔ ایران اسلامی مجموعه‌ای همانند مقبره الاشعرا تبریز با ۴۰۰ شاعر مدفون وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مفاخر آذربایجان ستاره‌های درخشان آسمان فرهنگ و ادب ایران‌زمین هستند و در هیچ نقطهٔ ایران اسلامی مجموعه‌ای همانند مقبره الاشعرا تبریز با ۴۰۰ شاعر مدفون وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، «علی جنتی» روز پنج شنبه در آیین بازگشایی هنرستان هنرهای زیبای میرک تبریز افزود: این امر نشان دهنده ظرفیت بالا و صبغه فرهنگی خطه آذربایجان و تبریز است.

وی گفت: ایران تمدن هفت هزار ساله و سابقه فرهنگی غنی دیرینه دارد و باید همچون گذشته در جهان بدرخشد و در این میان وقتی به سابقه تاریخی آذربایجان و شهر تبریز نگاه می‌کنیم سرشار از شخصیت‌های شناخته شده، علما، عرفا، ادیبان، شعرا و هنرمندان شهیری است که در آسمان فرهنگ و هنر این خطه قهرمان پرور می‌درخشند.

جنتی با اشاره به ۲۷ شهریور سالروز شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار، گفت: نمونه بارز ستاره درخشان شعر و ادب ایران و این استان استاد شهریار است که در دوران معاصر چنین شخصیتی را نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس باید کمک کنیم جریان فرهنگی و هنری تداوم یابد چراکه با استمرار آموزش هاست که جوانان مستعد تاثیرگذار در فرهنگ و هنر کشور متولد می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید با بهره گیری از همه امکانات موجود شاهد موفقیت‌های هنرستان باشیم.

جنتی همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه هنر ایران در سطح بین المللی، خاطر نشان کرد: تابلوهای هنری ایران در جهان جایگاه خود را پیدا کرده و باید شرایطی را فراهم کنیم تا سایر رشته‌های هنری نیز به جایگاه اصلی خود در جهان دست پیدا کنند

وی افزود: توجه به سینماگران از دیگر اقدامات این وزارتخانه است و توجه به روز ملی سینما یکی از این موارد بوده است.

جنتی همچنین با اشاره به پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی برای تکمیل طرح فرهنگستان زبان ترکی و ایجاد بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان گفت: بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان با شکل ملی در تمام رشته‌های فرهنگی و هنری می‌تواند منشا آثار برجسته‌ای باشد و باید اساسنامه آن زود‌تر آماده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر نگهداری فضاهای قدیمی فرهنگی و هنری تاکید کرد و افزود: اهتمام در نگهداری از این فضا‌ها در واقع حفظ میراثفرهنگی است که به لحاظ اقتصادی نیز ضرر نمی‌کنیم.

جنتی با اشاره به اینکه نگارخانه‌های خصوصی نیز باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: با حمایت از این نگارخانه‌ها، امکان معرفی آثار هنرمندان در سطح بین المللی فراهم می‌شود.

در مراسم بازگشایی هنرستان هنرهای زیبای می‌رک تبریز از نشریه «سرو می‌رک» نیز توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

هنرستان می‌رک تبریز ۱۰۶ سال قدمت دارد که در چند سال گذشته از فعالیت بازمانده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز