خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه سراسری دامداران در گفتگو با ایلنا خبر داد:

کاهش تقاضا برای لبنیات و افزایش تولید شیرخشک در کارخانجات

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۶۴

عراق، آسیای میانه و چین از جمله کشورهایی هستند که شیرخشک و پنیر ایران را وارد می کنند.

رییس اتحادیه سراسری دامداران از کاهش تقاضا برای لبنیات و افزایش تولید شیرخشک در کارخانجات خبر داد.

سعید سلطانی، رییس اتحادیه سراسری دامداران، درگفتگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارارت برخی افراد در خصوص استفاده دامداران از افزودنی های طبیعی و مصنوعی در شیر، اظهار داشت: در صورتی که هر گونه موادی اعم از جوش شیرین و وایتکس، ‌آب و غیره در شیر افزوده شود شیر می برد و خراب می شود، در این زمینه بنده هر گونه اتهام را رد می کنم زیرا درب کارخانجات زمان تحویل شیر خام از تانکر ها آزمایش های مختلفی صورت می گیرد و تا زمانی که شیر مطمئن نباشد آن را از ما تحویل نمی گیرند.

وی با بیان اینکه در داخل شیر هیچ افزودنی غیر مجازی نیست خاطر نشان کرد: با پر رنگ شدن بحثروغن پالم در محصولات لبنی و موضوعاتی که مطرح شد تقاضای مصرف لبنیات در بازار کاهش یافت و همین موضوع باعثشد کارخانجات به تولید شیر خشک و پنیر صادراتی بپردازند. هر چند افزودن روغن پالم در لبنیات نیز با مجوز بوده است و بر روی محصولات نیز(روغن گیاهی) درج می شد.

سلطانی در پاسخ به این پرسش که این محصولات بیشتر به کدام کشورها صادر می شود افزود: عراق، آسیای میانه و چین از جمله کشورهایی هستند که شیرخشک و پنیر ایران را وارد می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز