خبرگزاری کار ایران

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: / تکرار /

ایران به تعهدات خود به پادمان آژانس و ان‌پی‌تی پایبند است / ابعاد احتمالی نظامی را معتبر نمی‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۴۶

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که آمادگی همکاری با آژانس را برای حل و فصل موضوعات مطرح شده دارد. / جمهوری اسلامی ایران در سطوح سیاسی دستیابی به راه‌حل جامع را در صورت حسن نیت طرف‌های مقابل امکانپذیر می‌داند.

نماینده دائم کشورمان در آژانس تصریح کرد: ایران ضمن رعایت شفافیت کامل در برنامه هسته‌ای، به تعهدات خود به پادمان آژانس و معاهده عدم اشاعه هسته‌ای پایبند است و موضوعات مطرح شده با عنوان ابعاد محتمل نظامی را معتبر نمی‌داند.

به گزارش ایلنا، رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی در نشست شورای حکام آژانس در خصوص اجرای پادمان در کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رعایت شفافیت کامل در برنامه هسته‌ای، به تعهدات خود به پادمان آژانس و معاهده عدم اشاعه هسته‌ای پایبند است.

نجفی گزارش اخیر مدیرکل آژانس را مبنی بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شاهد بارزی بر این مطلب دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران موضوعات مطرح شده با عنوان ابعاد محتمل نظامی را معتبر نمی‌داند که بنا به گزارش مدیرکل سابق آژانس، آژانس فاقد ابزارهایی برای ارزیابی اسناد این اتهامات است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که آمادگی همکاری با آژانس را برای حل و فصل موضوعات مطرح شده دارد.

نجفی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سطوح سیاسی دستیابی به راه‌حل جامع را در صورت حسن نیت طرف‌های مقابل امکانپذیر می‌داند.

نماینده کشورمان در آژانس گفت: آژانس با ارائه گزارش ادواری، اجرای تعهدات داوطلبانه جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب توافق با کشورهای ۱ + ۵ به طور کامل تأیید کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر نجفی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس و دیدار وی با رئیس جمهوری اسلامی ایران، تأکید دو طرف را بر تسریع روند حل مسائل یادآور شد و افزود: رئیس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که مسائل امنیت ملی کشور و ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز