خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار وزیر بهداشت کویت خواستار شد: / تکرار /

مشارکت کشورهای مسلمان برای زدودن خشونت‌طلبی و افراطی‌گری از چهره اسلام

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۴۳

هیچ مانعی برای ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد و تهران درهای خود را به روی روابط گسترده با کویت گشوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایران و کویت دو کشور تاثیرگذار در جهان اسلام هستند و بر ما تکلیف است که رسالت و نقش تاریخی خود را برای معرفی چهره حقیقی و رحمانی اسلام به جهان در مقابل خشونت‌هایی که به نام این دین آسمانی انجام می شود، ایفا کنیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در دیدار «علی سعد العبیدی» وزیر بهداشت کویت، با اشاره به مشکلات مردم مسلمان منطقه و مسائل دشواری که این روزها گریبانگیر جهان اسلام شده، خواستار مشارکت کشورهای مسلمان برای زدودن خشونت طلبی و افراطی گری از چهره اسلام شد.

معاون اول رئیس‌جمهور خلیج فارس را منطقه صلح و دوستی خواند و افزود: در این چارچوب دست همه کشورهای دوست در منطقه را برای تحقق این سیاست و نیز توسعه و شکوفایی این منطقه مهم به گونه‌ای که مردم از منافع آن بهره‌مند شوند به گرمی می‌فشاریم.

جهانگیری همچنین با اشاره به رابطه دیرینه و تاریخی میان ایران و کویت، اظهار کرد: هیچ مانعی برای ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد و تهران درهای خود را به روی روابط گسترده با کویت گشوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: خوشبختانه اراده سیاسی مقامات عالی دو کشور نیز در جهت ارتقاء همه جانبه مناسبات قرار گرفته که ایجاب می‌کند دو کشور از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط استفاده کنند.

جهانگیری همچنین با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های علمی و پزشکی کشورمان خاطرنشان کرد: امروز پیچیده‌ترین جراحی‌ها به دست توانمند پزشکان ایرانی قابل انجام است و ایران در زمینه تجهیزات پزشکی نیز به توفیقات بزرگی دست یافته است.

وی با اشاره به تامین بیش از ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور و همچنین صادرات برخی داروهای ایرانی به کشورهای دیگر تصریح کرد: ایران توانمندی‌های خود را متعلق به کشورهای دوست خود می‌داند و آمادگی دارد این پیشرفت‌ها را در اختیار آنها قرار دهد.

وزیر بهداشت کویت نیز در این دیدار با تاکید بر این‌که «در این سفر از مشاهده پیشرفت‌های پزشکی ایران متعجب شده‌ام» گفت: خدماتی که در بخش پزشکی و بهداشتی به شهروندان ایرانی ارائه می‌شود حیرت‌انگیز و از کیفیت بسیار بالا و مطلوبی برخوردار است.

علی سعد العبیدی همچنین با اشاره به مذاکرات خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، افزود: در این مذاکرات توافق شد که کمیته مشترکی در زمینه بهداشت و درمان تشکیل دهیم که برای پیگیری این موضوع یک کمیته و هیات پزشکی را در ماه‌های آینده به ایران اعزام خواهیم کرد.

وی همچنین بر لزوم جدی‌تر شدن همکاری‌های پزشکی میان تهران و کویت تاکید کرد و گفت: تنها دلیل تمایل به همکاری پزشکی و بهداشتی با ایران رابطه برادرانه موجود میان دو کشور نیست بلکه استانداردهای بالا در خدمات پزشکی و درمانی ایران و فاصله جغرافیای اندک نیز از دلایل عمده برای این خواسته است.

وزیر بهداشت کویت اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک دستاوردهای ملموسی در همکاری‌های پزشکی و بهداشتی میان دو کشور حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز