خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم شهرخبرداد:

آغازطرح سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۱۵

این سرشماری برای نخستین بار در کشور به صورت الکترونیکی برگزار می شود و تمام تجهیزات لازم برای این مهم در قائم شهر فراهم شده است.

فرماندار قائم شهر، از آمادگی این شهرستان برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " مهدی محمدی " در گفتگویی با بیان اینکه شهرستان آماده ی اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی می باشد، اظهار داشت: نتایج سرشماری کشاورزی سال ۹۳ به‌عنوان بسترساز برنامه ششم توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در ارتباط با اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در این شهرستان گفت: اجرای این طرح گامی در جهت تهیه چارچوب و فهرست های آماری از تعداد بهره برداران کشاورزی، فراهم کردن اطلاعات این بخش در جهت طبقه بندی مناسب و ساماندهی وضعیت کشاورزی در استان و شهرستان است.

محمدی با اشاره به اهمیت طرح سرشماری کشاورزی افزود: سهم قابل توجه بخش کشاورزی در اشتغال کشور، تولید ناخالص داخلی و تأمین غذای جامعه بر محوریت امنیت غذایی باعثشده تا وظیفه مهم بخش کشاورزی با اجرای سرشماری کشاورزی جدی تر در دولت تدبیر و امید دیده شود.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به فعالیت ۳۷ نفر در اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان افزود: این سرشماری برای نخستین بار در کشور به صورت الکترونیکی برگزار می شود و تمام تجهیزات لازم برای این مهم در قائم شهر فراهم شده است.

محمدی، مشارکت فعال کشاورزان و ثبت دقیق اطلاعات را دو اصل مهم در سرشماری کشاورزی سال ۹۳ دانست و گفت: اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری نقش بسیار مهمی در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیری های اقتصادی آینده کشور دارد.

فرماندار شهرستان قائم شهر، با اشاره به سیاست های دولت یازدهم در حوزه کشاورزی تأکید کرد: در دولت جدید علاوه بر نحوه تولید محصولات کشاورزی، نظارت و مدیریت تجارت محصولات کشاورزی نیز بر عهده وزارت جهاد گذاشته شده است که بطور حتم این امر مستلزم داشتن اطلاعات و داده‌های درست و دقیق است.

وی افزود: طرح سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر تا ۱۸ آبان ماه به مدت چهل روز بصورت همزمان در سراسر کشور اجرا می شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز