خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری در گفت وگو با ایلنا خبر داد:

فراخوان مسئولان شرکت عقاب افشان جهت بررسی تصادفات اسکانیا

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۰۸

شرکت در این فراخوان برای مالکان اسکانیا اجباری است و قطعا رانندگانی که نسبت به شرکت در فراخوان اقدام نکنند، نمی توانند از خدمات و سرویس های مورد نیاز سازمان و شرکت های مسافری استفاده کنند.

مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه فراخوان شرکت عقاب افشان(اسکانیا) برای بازبینی و رفع نواقص این ناوگان تا پایان سال ادامه دارد، ‌ گفت: رفع نواقص ناوگان اسکانیا یک فرایند مستمر است که تا پایان سال ادامه دارد و سازمان راهداری تمام مالکان این اتوبوس ها را ملزم به شرکت در فراخوان کرده است.

جواد هدایتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره اهرم دولتی برای شرکت ناوگان اسکانیا در فراخوان شرکت عقاب افشان، اظهار کرد: شرکت در این فراخوان برای مالکان اسکانیا اجباری است و قطعا رانندگانی که نسبت به شرکت در فراخوان اقدام نکنند، نمی توانند از خدمات و سرویس های مورد نیاز سازمان و شرکت های مسافری استفاده کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تا پایان سال تمام مالکان اتوبوس اسکانیا باید گواهی شرکت در فراخوان را داشته باشند و قطعا با رانندگانی که این گواهی را ندارند، برخورد خواهد شد.

هدایتی با اشاره به مهم ترین عاملی که باعثتصادفات پی در پی اسکانیا در یک سال اخیر شد، گفت: نمی توان یک عامل را فقط مقصر تصادفات اسکانیا اعلام کرد و زنجیره ای از عوامل سوانح را رقم زدند.

مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری افزود: ‌معقدم مجموعه از دستکاری های عمدی و غیر عمدی، عدم اموزش به رانندگان اسکانیا و عدم یک دستورالعمل جامع و اجرایی برای انجام معاینات فنی مستمر این ناوگان در مراکز فنی تخصصی باعثبروز تصادفات اخیر اسکانیا شد.

وی گفت: ‌ مهم ترین عامل این است که رانندگان اموزش رانندگی با ناوگان جدید و مجهز به تکنولوژی روز را ندارند و دقیقا همان شیوه رانندگی ناوگان مکانیکی را برای ناوگان نرم افزاری و کامپیوتری ناوگان جدید پیاده می کنند و برای مثال نمی دانند هر کدام از آلارم های اتوبوس نشان گر چه چیزی است و علت ان چیست.

هدایتی با اشاره به موضوعی که این روزها از ان به عنوان یکی از عوامل عمده تصادفات اسکانیا یاد می کنند، ‌ گفت: یکی از عوامل تاثیر گذار در تصادفات ناوگان اسکانیا دستکاری های غیر تخصصی است. گاه رانندگان برای رفع یک نیاز، سیستم اتوبوس را دستکار می کنند و برای مثال باک بنزین را افزایش می دهند و در این جریان به طور غیر عمد به قسمت دیگر آسیب می زنند که همین منجر به بروز اشکالات فنی می شود البته در این میان دستکاری های عمدی هم وجود داشته است.

مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به عامل دیگر گفت: ‌عامل دیگر غیر استاندارد بودن مراکز فنی و لوازم یدکی و مورد نیاز ناوگان است. معتقدم باید هر چه زودتر باید نسبت به جمع آوری مراکز فنی غیر مجاز اقدام کرد تا معاینه فنی هر اتوبوسی به طور تخصصی در نمایندگی خود انجام شود.

وی افزود: همچنین غیر استاندارد بودن لوازم یدکی هم یک عامل تاثیر گذار در بروز این تصادفات است که استفاده از لاستیک ها غیر استاندارد و یا تاریخ مصرف گذشته از جمله این عوامل تاثیر گذار در تصادفات هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز