خبرگزاری کار ایران

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد در استان‌های شمالی کشور خبر داد؛

افزایش پذیرش ۸ برابری دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۰۳

با توجه به نامناسب بودن سطح آموزش عالی دانشگاه‌های خارج از کشور نسبت به دانشگاه‌های داخل و با درنظر گرفتن تبعات نامناسب فرهنگی و صرف ارز زیاد، دلایل رشد پذیرش دانشجو از طریق این دانشگاه منطقی است.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی کشور از افزایش پذیرش ۸ برابری دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد شاهورانی پیش از ظهر امروز در بیست و سومین جلسه شورای رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با اشاره به افزایش جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه تصریح کرد: بر خلاف آنچه که شایع شده، امسال دانشگاه آزاد اسلامی ۸ برابر سال گذشته دانشجو پذیرفته است.

وی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجوی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سال جاری ۱.۷ برابر ظرفیت سال گذشته است زیرا در سال گذشته حدود ۷ هزار دانشجو پذیرفته شده بود در حالی که امسال حدود ۱۲ هزار دانشجو جذب شدند.

به گفته شاهورانی پذیرش این جمعیت دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی به علاوه پذیرش حدود ۱۱ هزار دانشجو در وزارت علوم در مقابل متقاضیان ۳۰۰ هزار نفری باز هم پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه درصدی از متقاضیان آموزش تحصیلات تکمیلی برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر رفته‌اند یادآور شد: با توجه به نامناسب بودن سطح آموزش عالی دانشگاه‌های خارج از کشور نسبت به دانشگاه‌های داخل و با درنظر گرفتن تبعات نامناسب فرهنگی و صرف ارز زیاد، دلایل رشد پذیرش دانشجو از طریق این دانشجو منطقی است.

این مسئول با تبیین برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه پنج ساله، در پایان این برنامه ۲۰ درصد باید به ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه اضافه شود.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در استان‌های شمالی یادآور شد: از طرفی در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۸ هزار بورسیه در مقطع دکترا وجود دارد که در سال‌های آتی به جمع اعضای هیئت علمی دکترا می‌پیوندند و نیز حدود ۵ هزار نفر در فراخوان شرکت کرده‌اند که با جذب این متقاضیان کیفیت آموزش در تحصیلات تکمیلی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیشتر این افزایش ظرفیت در واحدهای واقع در تهران است افزود: این واحد‌ها از اساتید استادیار به بالا برخوردار بوده و نیز از بهترین اساتید در دانشگاه‌های دولتی استفاده می‌کند.

شاهورانی، بومی گزینی را از دیگر مسایل دارای اولویت در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز