خبرگزاری کار ایران

پس از اعتصاب روز گذشته قوت گرفت:

احتمال مداخله قضایی در یک اعتراض صنفی دیگر؛ این بار گیلانا

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۷۳

«به کاگران معترض گفته شده است که باید شرایط کارخانه را درک کنند. / کارگران کاشی گیلانا ۱۶ ماه شرایط سخت کارخانه را با فشار آوردن به خانواده‌های‌شان تحمل کرده‌اند و زمان آن است که مسئولان شرایط کارگران را درک کنند.»

کارگران کارخانه کاشی گیلانا که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۲۵ و ۲۶شهریور) در مقابل فرمانداری شهرسستان رودبارتجمع کرده بودند، روز پنجشنبه در واکنش به بی‌توجهی به اعتراضاتشان با حضور در داخل کارخانه تولید را متوقف کردند. کارفرما در واکنش پس از اخراج یکی از کارگران بخش کوره، از ۱۰ کارگر به جرم ایجاد اغتشاش به مراجع قضایی شکایت کرده است. پیش از این دستگاه قضایی در واکنش به اعتراضات صنفی در پتروشیمی رازیبرای چهار کارگرحکم زندان و شلاق صادر کرده بود

به گزارش ایلنا، کارگران کاشی گیلانا که تعدادشان ۱۶۰ نفر است به پرداخت نشدن ۱۶ ماه حقوق معترض‌اند.

یکی از کارگران کاشی گیلانا درباره اعتراض دیروز گفت: با وجود توقف تولید، کارگران در محوطه کارخانه حضور داشتند و کارفرما با همکاری مسئولان استانی اقدام به تهدید کارگران می‌کرد.

بنا بر گفته این کارگر، به کاگران معترض گفته شده است که باید با شرایطی که در کارخانه حاکم است کنار بیاید و بدون درخواست هیچ مطالبه‌ای، با درک شرایط کارخانه به کار تولیدی خود ادامه دهند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود گفت: کارگران کاشی گیلانا ۱۶ ماه شرایط سخت کارخانه را با فشار آوردن به خانواده‌های‌شان تحمل کرده‌اند و زمان آن است که مسئولان شرایط کارگران را درک کنند.

به گفته وی کارفرمای جدید کارخانه کاشی گیلانا روز گذشته باتهدید به کارگران گفته است به کارگران معترض نه پولی پرداخت می کنم و نه بیمه آنان را واریز می‌کنم و «هر کاری که دوست دارید انجام بدهید».

وی افزود: در ادامه تهدیدات، کارفرما یکی از کارگران بخش کوره بنام «احمد میرزایی» را که مطالبات خود و همکارانش را پی گیری می‌کرد اخراج کرد.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت در ادامه سخنانش به شکایت کارفرما از کارگران اشاره کرد و گفت: به کارگران گفته شده است که کارفرما از ۱۰ نفر از آنان به جرم ایجاد اغتشاش به مراجع قضایی شکایت کرده است و قرار است این کارگران به دادگاه احضار شوند.

به گفته این کارگر، مسئولان قضایی و دولتی گیلان با حمایت یکجانبه از کارفرما باعثگسترده‌تر شدن اعتراضات کارگران می‌شوند.

لازم به ذکر است تماس خبرنگار ایلنا برای شنیدن پاسخ کارفرما و مدیر تولید کارخانه کاشی گیلانا تا لحظه ارسال این خبر ناموفق بوده است.

[اخبار کارگری ایلنا را درfacebook،twitterو+ googleدنبال کنید]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز