خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

وزارت بهداشت برای سیگار مجوزی صادر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۶۹

سیگار یک فراورده مضر است که فایده ای برای مصرف کننده ندارد و نظر مسئولان وزارت بهداشت درباره تولید، توزیع و مصرف سیگار همواره منفی بوده و خواهد بود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: فرآورده های غذایی که جزو محصولات آسیب رسان مطرح می شوند، سمی و خطرناک نیستند که وزارت بهداشت بخواهد جلوی تولید آنها را بگیرد.

به گزارش ایلنا، «رسول دیناروند» افزود: این فرآورده ها، محصولاتی هستند که اگر در عادات غذایی مردم بطور متمرکز و مستمر قرار گیرند و آنها را بطور دائم مصرف کنند، برای سلامتی افراد مفید نیست و افراد را دچار بیماری مانند مصرف بیش از اندازه چربی می کند.

وی در برنامه «ره آورد» رادیو سلامت با بیان اینکه باید عادات غذایی شهروندان اصلاح شود، تصریح کرد: اگر مردم ماست پر چرب را یکبار مصرف کنند مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر به طور روزانه آن را در سبد غذایی خود قرار دهند، دچار بیماری‌هایی چون افزایش چربی خون می شوند.

دیناروند با اشاره به برخورد جدی این سازمان با متخلفان و متقلبان شرکت‌های لبنی درباره استفاده از روغن پالم طی چند ماه اخیر خاطرنشان کرد: در حوزه لبنیات، سازمان غذا و دارو مانند گذشته سختگیرانه عمل می‌کند و بازرسان این سازمان به صورت مداوم و با جدیت بیشتر، نظارت ها را انجام می دهند تا هیچگونه تخلف و تقلبی در شرکت های لبنی صورت نگیرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه نگاه وزارت بهداشت به تولید، توزیع و مصرف سیگار همواره منفی است، افزود: وزارت بهداشت برای سیگار هیچگونه مجوزی صادر نمی‌کند.

دیناروند گفت: سیگار یک فراورده مضر است که فایده ای برای مصرف کننده ندارد و نظر مسئولان وزارت بهداشت درباره تولید، توزیع و مصرف سیگار همواره منفی بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو بدنبال افزایش مالیات بر مواد دخانی هستیم تا بتوانیم بخشی از درآمد آن را در راه کنترل بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی صرف کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز