خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:

افزایش ۴۹/۶درصدی مرگ‌ میرهای ناشی از کار در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۲۶

در مدت مشابه سال ۱۳۹۲ تعداد فوت ناشی از حوادثکار در استان تهران ۱۲۷ مورد بوده است که این آمار افزایش ۴۹/۶درصدی در فوت ناشی از این حوادثرا در سال ۹۳ نشان می‌دهد / براساس آمار رسمی استان‌های تهران با ۱۹۰، خراسان رضوی با ۵۰ و البرز با ۳۸ نفر قربانی محل وقوع بیشترین حوادثکار بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در چهار ماه نخست امسال ۱۹۰ مورد فوت ناشی از حوادثکار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که افزایش ۴۹/۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
به گزارش ایلنا، دکتر «بشیر نازپرور» در این زمینه افزود: در مدت مشابه سال ۱۳۹۲ تعداد فوت ناشی از حوادثکار در استان تهران ۱۲۷ مورد بوده است که این آمار افزایش ۴۹/۶درصدی در فوت ناشی از این حوادثرا در سال ۹۳ نشان می‌دهد.
وی گفت: از کل فوت ناشی از حوادثکار چهار ماه نخست امسال ۱۸۸ نفر مرد و دو نفر زن بوده‌اند. این در حالیست که در چهار ماه نخست سال ۹۲ تمامی ۱۲۷ نفر فوتی ناشی از حادثه کار مرد بوده‌اند.
نازپرور در مورد آمار فوت ناشی از حادثه کار در تیر ماه امسال نیز گفت: فوت ناشی از حادثه در تیرماه امسال با افزایش ۳۶.۷ درصدی نسبت به تیر ماه سال قبل ۴۱ مورد بوده است.
وی با اشاره به این آمار در خصوص حوادثناشی از کار اظهار داشت: طبق قوانین موجود حوادثناشی از کار با دو ویژگی مشخص می‌شوند: حوادثی که در حین انجام وظیفه رخ می‌دهند و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می‌دهند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرد: با بررسی آمارهای منتشر شده در سالهای اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادثکار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می‌تواند بروز این حوادثرا تا حد قابل توجهی کاهش داد.

استان تهران رکورد‌دار حوادثکار کشور
اظهارات رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران در حالی است که سازمان پزشکی قانونی کشوری نیز در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده است: در چهار ماهه نخست سال جاری ۶۵۷ نفر در حوادثناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۶۳۲ نفر بود، چهار درصد افزایش یافته است.
بر این اساس‌ از کل تلفات حوادثکار در چهار ماهه امسال ۶۵۱ نفر مرد و شش نفر زن بودند؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۶۲۴ مرد و هشت زن در حوادثکار جان خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با ۱۹۰، خراسان رضوی با ۵۰ و البرز با ۳۸ نفر بیشترین و استان‌های بوشهر، ‌ خراسان شمالی، ‌ کهگیلویه و بویراحمد با دو، ایلام و لرستان با سه و کردستان و خراسان جنوبی با چهار کمترین آمار تلفات حوادثکار را داشته‌اند.
مطابق آمارهای موجود در حوادثکار چهار ماهه امسال سقوط از بلندی با ۴۵ درصد بیشترین علت مرگ در حوادثکار را به خود اختصاص می‌دهد. پس از آن اصابت جسم سخت با ۲۴.۵ و برق‌گرفتگی با ۱۲.۳ درصد بیشترین دلایل مرگ در حوادثکار را در برمی گیرند.
در حوادثکار چهار ماهه ابتدایی امسال ۱۰ هزار و ۱۰۹ مصدوم حوادثکار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۴ درصد رشد داشته است.
در تیر ماه امسال نیز ۱۹۶ نفر در حوادثناشی از کار جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲ درصدی مواجه بوده است.
گفتنی است مرگ‌های ناشی از حوادثکار طی سال‌های گذشته روندی صعودی داشته است، به طوری که این آمار از ۶۹۷ فوتی این حوادثدر سال ۱۳۸۳ به یکهزار و ۹۹۴ نفر در سال ۱۳۹۲ رسیده‌است.
سازمان پزشکی قانونی با هشدار در خصوص افزایش تلفات در حوادثناشی از کار و تأکید بر رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاع، یادآور می‌شود، در ۱۰ سال گذشته(۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۶ نفر در حوادثکار جان خود را از دست داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز