خبرگزاری کار ایران

کمیته داوران دستخوش تغییر می‌شود؛

دانشمند: صدا و سیما در حق بوکس کم لطفی می‌کند / رئیس فدراسیون جهانی ارتباط خوبی با ما ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۶۷۹

مطمئنا بعد از بازی‌های آسیایی، در کمیته‌داوران تغییراتی خواهیم داشت و جوانگرایی وسیعی در این کمیته ایجاد خواهد شد.

دبیر فدراسیون بوکس گفت: با توجه به اینکه رئیس فدراسیون‌جهانی ارتباط خوبی با ما ندارد، در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز هیچ داوری از کشورمان حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دوره گذشته بازی‌های آسیایی که سال ۲۰۱۰ در گوانگژو چین برگزار شد، حتی یک داور ایرانی نیز در بازی‌ها حضور نداشت، ضمن اینکه هیچ‌یک از مسئولان فدراسیون کشورمان جزو هیات اجرایی یا ژوری مسابقات نبودند. به همین جهت در بازی علی مظاهری مقابل حریف نه چندان مطرح سوری، داوران به راحتی حق کاپیتان تیم ملی را تضییع کردند تا در نهایت بوکسور شایسته ما، نتواند مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه را تکرار کند و به نشان برنز بسنده کرد. حالا در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در اینچئون کره‌جنوبی نیز هیچ داوری از ایران در این مسابقات حضور ندارد.

علی علیپور دانشمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص حضور نداشتن داوران ایرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون، اظهار داشت: از آنجایی که رئیس فدراسیون جهانی(آیبا) کره‌ای است و با توجه به اینکه کره‌ای‌ها رابطه خوبی با فدراسیون‌ایران ندارند، از این رو به داوری بوکس ما سهمیه کمتری اختصاص می‌دهند و از داوران ما کمتر در رویدادهای مختلف استفاده می‌کنند.

وی افزود: امسال هم که بازی‌های آسیایی به میزبانی کره برگزار می‌شود طبیعی است این مشکل، همچنان دامن‌گیر بوکس‌ایران و داوران کشورمان باشد.

دبیر فدراسیون بوکس با بیان اینکه به دنبال راهکارهایی برای برقراری ارتباط بیشتر با فدراسیون‌جهانی هستیم، ادامه داد: به احتمال بسیار زیاد، حاج احمد ناطق‌نوری در جریان برگزاری بازی‌های آسیایی، دیداری با وو رئیس کره‌ای آیبا خواهد داشت تا همکاری‌های فدراسیون جهانی و فدراسیون ما افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سئوال که کمیته داوران فدراسیون بوکس بالاخره کی به نیروهای جوان و تحصیلکرده سپرده خواهد شد، گفت: مطمئنا بعد از بازی‌های آسیایی، در کمیته داوران تغییراتی خواهیم داشت و جوانگرایی وسیعی در این کمیته ایجاد خواهیم کرد. در حال حاضر سرپرست کمیته داوران مشخص شده که پس از مسابقات اینچئون، نام وی را اعلام خواهیم کرد.

دانشمند در پایان در مورد دعوت نشدن ناطق‌نوری از سوی مسئولان صدا و سیما در آستانه اعزام تیم‌های ملی به بازی‌های اینچئون یادآور شد: سازمان صدا و سیما، مسئولان تمامی فدراسیون‌های ورزشی حاضر در بازی‌های آسیایی را دعوت کرد و رئیس رسانه‌ملی به آنها قول پخش مستقیم رقابت‌هایشان را داد، اما از بوکس دعوتی نشد. آیا این حق ما نبود که به عنوان یکی از رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی، دعوت شویم؟ آنها حداقل می‌توانستند ناطق‌نوری را دعوت کرده و از نظریاتش استفاده کنند. به نظرم صدا وسیما با این کار خود باز هم به بوکس کم لطفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز