خبرگزاری کار ایران

در نشست انجمن بازیگران مطرح شد:

صورت بازیگر بخشی از زبان بدن او است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۶۲۰

با دانستن زبان بدن مى توان از روى رفتار بدن انسان‌ها به واقعیت پشت کلام هر فرد پى برد، اما صورت افراد هم داراى زبان است و با شناخت این علم حقیقت پشت کلام هر فرد نمایان مى شود.

اولین جلسه از سلسله نشست هاى تخصصى انجمن بازیگران سینماى ایران در سال ۹۳ عصر ۲۵ شهریور ماه با عنوان «بازى و صورت» توسط محسن عبدالهیان به همراه جمعى از بازیگران، دانشجویان هنر و دست اندرکاران سینماى ایران در تالار سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.
به گزارش ایلنا، على دهکردى نایب رئیس انجمن گفت: در طى نیمه اول امسال، رویدادهاى تلخ و شیرینى براى خانواده سینما و بازیگران کشورمان رخ داده است. از دست دادن دوستان و همکاران دوست داشتنى: حمید مهرآرا، ناصر گیتى جاه، باقر صحرارودى و حسن رضیانى، بخش تلخ، و افتخاراتى که بوسیله بازیگران سینماى ایران رقم خورده است را بخش شیرین آن دانست.
در حوزه صنفى پرویز پرستویى به عنوان یکى از اعضاى شوراى عالى سینما و شهره لرستانى به عنوان نماینده انجمن در شوراى داورى خانه سینما انتخاب شدند.
وى در ادامه به حضور لیلا حاتمى در هیئت داوران جشنواره کن، نیکى کریمى به عنوان رئیس هیئت داوران بخش بین الملل جشنواره ادینبورگ و دریافت جایزه توسط میترا حجار به عنوان بهترین بازیگر زن در جشنواره بین المللى فیلیپین هم اشاره کرد. دهکردى در باره جشن خانه سینما گفت: یکى ازویژگى هاى بسیار مهم جشن امسال، بزرگداشت امین تارخ رئیس انجمن بازیگران سینماى ایران بوده است.
وى در باره سخنران نشست گفت: محسن عبدالهیان، اولین متخصص زبان و صورت در ایران است و داراى مدرک تخصصى شناسایى و تشخیص حس‌ها و حالات چهره از آمریکا است. وى کتاب «زبان و صورت» را تالیف و به نگارش درآورده که به زودى وارد بازار کتاب خواهد شد.
محسن عبدالهیان سخنرانى خود را که با نمایش فیلم همراه بود را آغاز کرد. وى در ابتدا گفت: با دانستن زبان بدن مى توان از روى رفتار بدن انسان‌ها به واقعیت پشت کلام هر فرد پى برد، اما صورت افراد هم داراى زبان است و با شناخت این علم حقیقت پشت کلام هر فرد نمایان مى شود. صورت انسان‌ها قابل ترجمه شدن هستند و کمتر از یک ثانیه حقیقت پشت کلام انسان‌ها نمایان مى شود، چون صورت انسان داراى عضلاتى است که حرکات بسیار ریزى را در خود دارد. وقتى کسى از حرف فرد دیگرى ناراحت است ولى متظاهرانه لبخند مى زند، با دانستن این علم مى توان حالات غم و ناراحتى را در چهره‌اش دید.
وى افزود: اگر بازیگران به این علم آگاهى داشته باشند به دلیل تشریح حرکات عضلات چهره، مى توانند به صورت تکنیکال به ایفاى نقش بپردازند. درحقیقت زبان صورت توانایى تشخیص حرکات چهره، حالات چهره و تعبیر و تفسیر آنهاست.
در پایان نشست على دهکردى ضمن تقدیر از محسن عبدالهیان اظهار نمود که این جلسه یکى از جذاب‌ترین جلسات تخصصى انجمن بازیگران سینماى ایران بوده است.
در این جلسه افسانه چهره آزاد، کورش سلیمانى، قربان نجفى، خاطره حاتمى، مانى کسرائیان، حسین عابدینى، عطیه غبیشاوى، معصومه میرحسینى، محمد ابهرى، اکبر قدمى، محمدرضا حقگو، ناصرلقائى، مالک سراج، على اصانلو، رضا صفایى‌پور، محسن خرمدره، امیر باران لویى، محمد کد خدایى، فرزاد حاتمیان و… حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز