خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری در استانداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۶۱۵

استاندار گیلان بر مبارزه جدی با زمین خواری در گیلان، طبق ابلاغ اردیبهشت ماه به مسئولان تاکید کرد.

استاندار گیلان از تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری در استانداری‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با بیان اینکه نشست بررسی وضعیت پدیده زمین خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و راه‌های مقابله با آن به ریاست وزیر کشور و باحضور وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، دادستانی و دستگاه‌های مربوطه در تهران برگزار شد، گفت: در این نشست مقرر شد استانداران ستاد ویژه‌ای برای جلوگیری از زمین خواری در استانداری‌ها تشکیل دهند.

وی افزود: با ابلاغی که در اردیبهشت به فرمانداران و شهرداران استان از سوی استانداری انجام شد و پس از آن نیز معاون اول رئیس جمهور بخشنامه‌ای در تیرماه داشتند مبارزه جدی با زمین خواری را درگیلان شروع شده است.

نجفی با بیان اینکه به عنوان مثال فقط در یک مورد تواستیم از تصرف ۷۰ هکتار زمین با ارزش در شرق گیلان جلوگیری کنیم خاطر نشان کرد: دولت برای مقابله با پدیده زمین خواری مصمم و جدی است.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد هماهنگی نهایی با قوه قضاییه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط اجرایی انجام و مجموعه قوانین در زمینه بهره برداری از زمین‌های شهری، روستایی و منابع طبیعی تجمیع و به مسوولان ابلاغ شود.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح دلایل تغییر کاربری اراضی در استان‌های شمالی، تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان را در پیشگیری از این موضوع موثر دانست و گفت: وضعیت ممتاز جغرافیایی وعدم همخوانی ارزش زمین با این موقعیت وارزان بودن آن، قیمت پائین محصولات کشاورزی وسود ناچیز این بخش برای بهره برداران، مشکلات اقتصادی وفقر کشاورزان واثرمندی کوتاه مدت دریافت قیمت زمین در زندگی آن‌ها وزمان کم سفر از پایتخت به گیلان از جمله این دلایل است.

وی همچنین خواستار اختصاص اعتبار لازم جهت تقویت گشتهای حفاظت از اراضی کشاورزی شد وافزود: آموزش متناوب عوامل اجرایی مبارزه با زمین خواری از جمله اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و بهره گیری از ظرفیت نیروهای مردمی از جمله بسیجیان در مبارزه با این پدیده موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز